Eksperdid soovitasid raha turismisse panna

Margus Haav
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maineka reklaamifirma Creatum loovjuht Igor Baturin kinnitab, et identiteedi loomine on investeering, mis on vajalik nii ettevõtjatele kui maakonnale tervikuna.
Maineka reklaamifirma Creatum loovjuht Igor Baturin kinnitab, et identiteedi loomine on investeering, mis on vajalik nii ettevõtjatele kui maakonnale tervikuna. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Meediaeksperdid andsid Viljandimaa turismiarendajatele nõu vältida iga hinna eest mitte kuhugi jõudvaid kokkuleppeid paljudes valdkondades ning keskenduda ainult ühele eesmärgile.


Viljandi pärimusmuusika aidas peetud maakonna turismikonverentsil «Väärtusest elamuseni» ettekandega esinenud reklaamiagentuuri Creatum loovjuht Igor Batu­rin rõhutas «Sakalale» antud intervjuus, et kommunikatsioonis ei tööta mitu korraga edastatavat sõnumit.



Kuigi Eesti maakonnad on üsna väikesed, ei peaks nad Baturini sõnul häbenema kaasata professionaale nii Eestist kui kaugemalt. Tema kinnitust mööda teenib see ennast tulevikus tagasi. Kuigi linnad ja maakonnad mõtlevad endale välja tunnuslauseid ja logosid, jääb sellest siiski väheks.



«Ma ei näe mingit põhjust, miks ei peaks Viljandimaa oma hiilgavate maastikega suutma luua identiteedilugu, mida teavad Eestis sajad tuhanded ja mujal maailmas miljonid,» rääkis Baturin, kes peab maakonna potentsiaali väga võimsaks. «Viljandi linn ja maakond võiksid olla orbiidil ka lääne turismifirmade seas.»



Loovjuht rõhutas, et tegemist on süstemaatilise ja teadliku tegevusega.


«Väga oluline on poliitiline otsus ja meeskond, kelle palga pealt ma küll kokku hoida ei soovita,» lausus ta. «Tasuks kaaluda ka mõne piiritaguse spetsialisti kaasamist. Tuumikmeeskond peab olema väga professionaalne, muidu võib ta valel hetkel kõhklema lüüa.»



Konverentsi põhieesmärk oli tuua kokku Viljandimaa turismiettevõtjad ning omavalitsuste esindajad, et koos arutada, kuidas oleks parim edasi minna.


«Kui me ise endasse ei usu, ei usu meisse ka teised,» kinnitas üks konverentsi idee algataja ja päeva juht, Viljandimaa arenduskeskuse juhataja Urmas Tuuleveski.



Tema sõnul on Viljandimaal piisavalt lugusid, mida maailmale jutustada. «Need tuleb lihtsalt üles otsida. Näiteks Heimtalil on mõisa ja Eesti enimjoonistatud looduse lugu ning lisaks Anu Raud ja vaibakunst.»



Igor Baturini sõnul ei tasu end ülemaailmsest majanduslangusest häirida lasta ja kommunikatsioonile mõeldud raha mujale paigutada. «Nii käitudes võib paljudel juhtudel üldse poe kinni panna. Pigem on majanduslangus sobiv hetk turgu juurde võita. Mida suurema löögi saavad Eesti allhankijad, seda rohkem peaks tähelepanu tõmbama turismile. Puudu jääb turundustegevuse mastaabist.»



Baturin tõdes, et selleks on vaja suuri summasid, kuid Viljandimaal näiteks kümne miljoni investeerimine aastas on suur raha pelgalt Eesti mõistes. Väljastpoolt turistide meelitamiseks tuleks raha tublisti juurde panna.



«See on investeering ja ma ei näe maakonnal mingit erinevust ettevõttega, kes soovib kindlalt eesmärki saavutada,» lausus Baturin ning soovitas nii riigil kui maakondadel julgemalt mainekujundusse panustada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles