Nädalavahetusel Otepää ümbruse teedel peetud Eesti suurimal rallil osales kaks Viljandimaa võistkonda, kellest finišisse jõudis üks.
Kristo Subi suutis tee peal püsida
Ühelgi teisel siinsel rallil pole võistlejate rivis olnud nii paljude riikide sportlasi. «Eesti ralli 2011» oli ühtlasi Eesti meistrivõistluste neljas etapp.
Mõlemad meie võistlejapaarid, Kristo Subi ja Teele Sepp ning Kaarel Kurvits ja Reio Rada alustasid sõitu rahulikult.
Esimesel päeval oli kavas kolm katset, nendest kaks sõideti asfaldil, kuhu oli rajatud kunstlik trampliin. «See oli nii raju, et täiega hüpates oleks auto sinna jäänudki,» ütles Subi pärast esimese päeva lõppu.
Laupäeva hommikul peetud esimene kiiruskatse tõi nii Subil kui Kurvitsal otsaette külma higi. Katse viimasel kolmandikul olevas kiires kurvis oli juba enne Viljandi sõitjate kohalejõudmist mitu autot tee kõrvalt ruumi juurde võtnud ja mööda põldu kihutanud.
Mulgimaa sõitja Kristo Subi kaldus samuti teelt välja. Palju ei puudunud, et tema autost oleks saanud esimene, mis üle katuse käib. Ilmselt päästsid kogemused ja olukorra kiire hindamine ta kõige hullemast ning peagi oli Subi sõiduk taas teel ja neljal rattal.
«Võin süüdistada ainult ennast, et nii läks. Sõitsin valesti kirja pandud kurvi täisgaasiga. Kiirus oli 140—150 kilomeetrit tunnis,» seletas Subi. «Auto oli juba 45kraadise nurga all — ime, et taas ratastele saime.»
Märksa halvemini läks hiljem sealsamas kurvis Kaarel Kurvitsal. Ka tema auto kaldus välja, aga selle asemel et nina sõidusuunda seada, keeras külje ette, rullus kaheksa korda üle katuse ning jäi seisma, nina heinapallil. Põrutada saanud poisid pääsesid ise autost välja.
«Kiirus oli liiga suur ja kaldusime pehme peale. Seal viskas auto külje ette ja rohkem polnud vajagi,» ütles ralli katkestanud Kurvits.
Pärast väljasõitu Subi ja Sepa kiirus vähenes. Varem oma masinaklassis esikohalootust hellitanud rallipaar nägi vaeva, et kindlustada koht esikolmikus. Ralli lõppedes ulatati Kristo Subile ja Teele Sepale klassi N3 teise koha karikad.
«Ralli teist poolt sõita oli juba tunduvalt raskem. Legendi usaldusväärsus oli kõikuma löönud,» tunnistas Subi. «Hommikul juhtunu tõttu olin liimist lahti ega julgenud enam.»
Piloot ütles, et Otepää ümbruse kurvilised teed maksavad eksimise korral väga karmilt kätte. «Sain veel kord teada, kui tähtis on legendi kirjutamine, kui tahad kiire olla. Rikkusin toreda ralli ise ära,» nentis Subi.
Teine koht ei vähendanud siiski võistkonna soovi heidelda meistrivõistluste arvestuses kulla pärast, sest lähimad konkurendid jäid Otepääl selja taha ja Viljandi rallipaar jätkab meistrivõistlusi liidrikohal.