Mürisevad mootorid tõid Viljandisse kaks pronksi

Kaks päeva mootorite mürinat Viljandi järvel tähendas eestlastele üht maailmameistri tiitlit ning viljandlastele kaht pronksmedalit.

FOTO: Peeter Kümmel / Sakala

Kaks päeva mootorite mürinat Viljandi järvel tähendas eestlastele üht maailmameistri tiitlit ning viljandlastele kaht pronksmedalit.

Aivar Kommisaar jättis Viljandisse kolmanda koha.

FOTO: Peeter Kümmel / Sakala

Matthias Aguri uue mootoriga harjumise katsed lõppesid pronksiga.

FOTO: Peeter Kümmel / Sakala

Publik sai näha õhulende, mille põhjustas lainetuse ja kiiruse koosmõju.

FOTO: Ants Killar

Kõige edukamaks osutus Eesti sportlastele võistlusklass OSY 400, kus nad lõpetasid kaksikvõiduga. Esikoht läks Tartusse Sten Kalderile ning hõbemedal Tallinna Erko Aabramsile.

Võistluste peakorraldaja, Viljandi veemotoklubi Nord eestvedaja Tõnis Lauri sõnul tuli OSY klassi edu korraldajatele väga suure ja meeldiva üllatusena. Lauri seletuse kohaselt on see klass maailmas üks populaarsemaid.

«Veemotos on tõepoolest palju paadiklasse, aga OSY on tuntud kõikides maailmajagudes,» selgitas ta.

OSY paatidele võistluse korraldamine osutus tuuleiilide pärast parajaks pähkliks. Nii pidid sportlased ja publik mitu tundi ootama, enne kui tuul nii palju rauges, et ka hüdroplaanid võisid veele minna.

Viljandlaste lootus lõppes ümberminekuga

Viljandlastele pakkusid suurt pinget teisedki paadid, sest nii T 550 kui GT 15 arvestuses võistlesid kohalikud mehed.

«T 550 on rohkem Euroopa ja meie piirkonna paadiklass,» selgitas Tõnis Laur. Et mehed ja mootorid olid võrdsed, kujunesid sõidud väga pingelisteks. «Need võistlused olid suur vaatemäng,» leidis Laur.

Viljandi klubist asus T 550 paadiga starti Aivar Kommisaar. Avapäeva kahe sõidu järel oli ta neljas. Õhtul tegi ta paadi juures mõningaid parandusi ja muutis seadistust ning see tõi pühapäeval avastardis selge võidu.

Nii publikul kui võistlejal endal hakkas silme ees terendama maailmameistri tiitel. Paraku luhtusid lootused viimase stardi avaringis, kui viljandlase paat pöördes ümber lendas.
«Ootamatu tuul tuli,» selgitas Kommisaar. «Seda enne polnud.»

Sõit katkestati ning anti uus lähe. Paraku sinna Kommisaar asuda ei saanud, sest reeglite järgi oleks ta pidanud kummuli läinud paadi omal jõul kaldale saama. See polnud aga kuidagi võimalik.

«Ega ma oleks viimases sõidus midagi head saanud, sest paat oli vett täis ja mootor ei töötanud enam nii nagu peaks,» ütles võistleja.

Päev pärast võistlust tunnistas Kommisaar, et tal on pronksi üle küll hea meel, kuid natuke jääb kripeldama teadmine, et võimalik oli kõrgemale jõuda.

Kõige tagasihoidlikumaks jäi Viljandi järvel GT 15 võistlus. Selles juunioridele mõeldud paadiklassis selgitati Euroopa paremaid. Kaheksast üles antud võistlejast jõudis Viljandisse kuus ja nende seas oli kaks kohalikku noormeest.

Nii Matthias Agur kui Brandon Timofejev on veemotoga tegelnud mitu aastat, kuid mõlemad on harjunud paadiklassiga JT 250. Viljandis tegid nad GT 15 arvestuses oma esimese treeningu ja võistluse.

Tõnis Lauri selgitust mööda üritab rahvusvaheline veemoto föderatsioon vahetada kahetaktilised JT 250 mootorid neljataktiliste vastu. Kõiges muus on kaks paadiklassi identsed.

Viljandi klubi sai uued mootorid kätte alles eelmise nädala keskel ning paatidele jõuti need peale panna vahetult enne võistlust.

«Treenida ei saanud ja see andis selgelt tunda,» nentis Laur. «Kõik stardid ebaõnnestusid.»

Nelja sõidu järel sai Agur pronksmedali ning Timofejev viienda koha.

Tiitlivõistlused läksid korda

Tõnis Laur tunnistas võistlust kokku võttes, et tegemist oli õnnestunud ettevõtmisega. Avapäeval jälgis rannas paatide kihutamist 1500 ja teisel päeval 1000 inimest. Võistlejaidki tuli kokku piisavalt, vaid juunioride seas oleksid korraldajad tahtnud näha suuremat konkurentsi.

Küsimusele, kas Viljandi klubi võtaks tiitlivõistluse veel korra enda korraldada, vastas Laur, et kui ettepanek tehtaks, võtaks ta selle kindlasti vastu.

Sel aastal Viljandis rohkem veemotovõistlusi ei tule. Kohalikel meestel seisavad ees veel riigi meistrivõistluste etapid ning augusti keskel lähevad juuniorid Ukrainasse, et osaleda JT 250 klassi Euroopa meistrivõistlustel.

Tagasi üles