Kui mullu suvel avaldasid Viljandi uute autode müüjad ettevaatlikult lootust, et järgmisel aastal läheb neil juba tunduvalt paremini, siis praegu võivad nad kergendatult hingata: ennustus on täitunud.
Automüüjatelt kostavad esimesed rõõmunoodid
Peugeot’d, Kiat, Renault’d ja Daciat esindava autokeskuse Rael müügijuht Kalle Paalo lausus nagu teisedki Viljandi autoesinduste töötajad, et müük edeneb üha paremini ning optimismiks on põhjust.
«Eks pärast rasket aega kulu väike päikesepaiste ära ka,» leidis Paalo.
Tänavu kuue kuuga müüdi Viljandis 170 uut neljarattalist. Neist 134 olid sõiduautod ning 36 tarbesõidukid.
Mullu osteti vabriku järele lõhnavaid sõidukeid seitsme kuuga 115 ning terve 2009. aasta jooksul vaid 154. See tähendab, et tunamullu müüdi Viljandis umbkaudu 13 autot kuus, mullu 16 ja sel aastal 28.
Üle-eestiline statistika väidab, et mullusega võrreldes on uute sõidukite läbimüük kahekordistunud. Viljandi tulemused näitavad pisut üle 70 protsendi küündivat kasvu. Kohalikest esindustest müügi osas kõige edukama, Škodat ja Volkswagenit vahendava Linna Auto juhataja Rein Kullamaa jutu järgi on see täiesti normaalne.
«Väiksemate asulate müügitabelid kajastavad väga hästi Eesti autoturu reaalset olukorda,» lausus Kullamaa ja lisas, et üle-eestilistes andmetes on kindlasti rohkem valeinfot. Kalle Paalo, kes on aastaid siinsete esinduste andmeid kogunud, nõustus selle väitega.
Suzuki, Seati, Hyundai, Isuzu ja Citroëni marki esindava Siller Auto juhataja Ervin Juht näeb märgatavalt paranenud läbimüügi taga mitme asjaolu koosmõju: ostjad on taas julgemaks muutunud ja pangad annavad kergemini liisingut. Rein Kullamaa leidis, et kärpeperiood hakkab lihtsalt ümber saama.
«Üks klient ütles väga tabavalt, et lõpmatuseni ei saa kokku hoida ja millalgi peab elama ka hakkama,» sõnas ta.
Kalle Paalo on märganud, et autoostu mõtteid mõlgutavaid inimesi paneb mõnikord kõhklema esmatarbekaupade hindade tõus. Ta avaldas lootust, et millalgi hakkavad ka palgad kerkima ja kliendid saavad sellega enesekindlust juurde.