Kristo Subi: võidab see, kes hüppe eel vähem maha pidurdab

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kristo ja Raido Subi stardivad «Shell Helix Rally Estoniale» numbriga 49.
Kristo ja Raido Subi stardivad «Shell Helix Rally Estoniale» numbriga 49. Foto: Erki Mental

Sel nädalalõpul Lõuna-Eestis peetavale «Shell Helix Rally Estoniale» ootavad korraldajad ligi 40 000 pealtvaatajat ja 15 000 autot. «Rally Estonia» pressiesindaja Margus Kiiver andis teada, et võistlusrajale tuleb 103 autot, võistlusraja äärde aga rohkem kui sada korda enam, ligemale 15 000 sõidukit. «Kui võistlejad läbivad kiiruskatsetel 146 ja kokku 676 kilomeetrit, siis 40 000 vaatajat 15 000 autos sõidab kolme päeva jooksul maha keskmiselt sada kilomeetrit ehk kokku poolteist miljonit kilomeetrit,» kõneles Kiiver.

Stardis on kolme WRC meeskonna sõitjad: Ott Tänak ja Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), Hayden Paddon ja Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) ning Craig Breen ja Scott Martin (Citroen C3 WRC). Kokku registreerus võistlusele 103 meeskonda, nende hulgas viis WRC autot, 10 R5 klassi autot, neli Proto klassi autot ja 12 R2 klassi autot.

Viljandimaa sõitjatest on stardinimekirjas Kristo ja Raido Subi, kes stardivad võistlusklassis EMV5 Honda Civicuga, mis kannab nubrit 49. Veoautosid läheb starti 13 ja numbriga 100 sõidavad nende seas Võhmast pärit autosportlased Joel Lindmets ja Nele Helü.

Kristo Subi läheb oma sõnul eelkõige sõitu nautima ning võitlema oma masinaklassi võidu nimel. «Seda, kui palju meie masinaklassis startijaid on, pole ma vaadanud. Läheme nii või naa endast parimat andma,» kõneles Abja kandist pärit autosportlane.

Mitmekordne oma masinaklassi riigi meister tõdes, et Otepää rajad on talle küll tuttavad, aga tänavu on väiksematel masinaklassidel väga-väga keeruline. «Rallis on nii, et trampliinidel ja hüpetel tavaliselt võistlusi ei võideta, aga tänavu tundub just väiksemates klassides vastupidine olukord tulema,» teatas Kristo Subi enne reedehommikust proovikatset ning nentis, et tuleb väga keeruline ralli.

«Hüpped on katsetel aetud väga pikaks. Kui WRC ja R5 klassi masinatel pole nende läbimisega probleeme, siis teistest klassides võidab see, kes julgeb hüppe eel vähem maha pidurdada ja sealjuures auto terveks jätta,» arutles suurte kogemustega rallisõitja.

Ralli korraldajad panevad võistluse publikule ja kõigile liiklejatele südamele, et nad oleksid ettevaatlikud ja kannatlikud. «Oleme paigaldanud ajutised liiklus- ja parkimismärgid ning palume neist kinni pidada,» lausus Margus Kiiver.

Võistluse meediapealik lisas, et parim vahend ralli planeerimiseks pealtvaatajale on ralliprogramm, mis ilmus 4. juuli Autolehe vahel. Seal on katsete kaardid, iseloomustused ja kõik muu vajalik. Autoleht on müügil üle Eesti ligi 700 müügipunktis, sealhulgas Circle K jaamades ning kohapeal Sportlandi rallipoe telkides.

Rallipassid ja Nyusha kontserdi pääsmed on müügil Circle K jaamades üle Eesti. Fännitooted on piiratud valikus müügil Circle K jaamades ning kogu valikus kõikjal kohapeal Sportland rallipoe telkides.

«Shell Helix Rally Estonia» ametlik ralliraadio on Kuku raadio. Ralliraadio on eetris reedest ja levib Tartus sagedusel 104,2 ning Otepääl 91,8 megahertsi. Samuti saab ralliraadiot kuulata internetis aadressil http://player.kuku.postimees.ee/ralliraadio. Ralli ava- ja lõputseremoonia on Tartus raekoja platsil. Ralli kiiruskatsed algavad laupäeval. Tartus sõidetakse üks publikukatse. Otepää ja Tehvandi spordikeskus on taas ralli tehniline keskus, kus asub nii hooldusala kui ralli juhtimiskeskus. Elvas sõidetakse samuti publikukatse, mis on võistluse viimane kiiruskatse. Kokku on kavas 16 kiiruskatset kogupikkusega 146,04 kilomeetrit.

«Shell Helix Rally Estonia 2018», mis kestab tänasest pühapäevani Tartus, Otepääl, Elvas ja Kanepis, on Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste etapp ning FIA European Rally Trophy etapp.

Tagasi üles