Koduleheküljed võtavad inimsõbraliku näo

Margus Haav
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljandimaa infoühiskonna arendusjuht Kaupo Kase usub, et kodulehekülgi on võimalik inimlikumaks muuta.
Viljandimaa infoühiskonna arendusjuht Kaupo Kase usub, et kodulehekülgi on võimalik inimlikumaks muuta. Foto: Elmo Riig / Sakala

Euroraha toel saavad Viljandimaa valdade ja linnade keeruliselt kasutatavad ning erisuguse disainiga veebilehed kasutajale lihtsama lahenduse.


Euroopa Liidu tõukefondide rahastatav projekt saab alguse Viljandimaalt ning praegu valmistatakse ette selle riigihanke dokumente.



Projekti lõplikku maksumust veel ei avalikustata, kuid selle suurusjärk jääb miljonitesse kroonidesse ning selle tulemusi hakatakse kasutama kõikjal Eestis.



Praegu on omavalitsuste kodulehekülgede infostruktuur, tehniline lahendus ning disain väga erinevad ning neid on tugevasti kritiseeritud, sest tihti ei õnnestu kasutajal leida isegi asutuse kontaktandmeid.



Viljandimaa infoühiskonna arendusjuht Kaupo Kase ütles, et kodulehekülg on omaniku enda nägu.


«On kohe näha, kas omavalitsuse juht peab kodulehekülge tähtsaks,» rääkis Kase. «Paraku ei vaevuta tihti sellega tegelema. Regionaalminister Siim Kiisleri algatatud projekti eesmärk ongi aidata välja töötada sobivaid lahendusi. Viljandimaa omavalitsused on seega teenäitajad.»


Kase sõnul on minister algatanud teisigi ettevõtmisi, et aidata kaasa omavalitsuste infotehnoloogiliste murede lahendamisele.



Tulevikus peaksid kõik linnade ja valdade koduleheküljed olema ühtse lahendusega, et neid oleks lihtne kasutada. Projekti eestvedajad on veendunud, et see toob kaasa ka märgatava rahalise kokkuhoiu.



«Praegused koduleheküljed lähtuvad rohkem ametniku kui kodaniku vajadustest,» nentis Kase. «Meie ettevõtmise eesmärk on aga küsimusi lahendada just kodaniku vaatevinklist.»


Kodulehekülgede ühtsete põhimõtete väljatöötamise kõrval püütakse inimestele võimalikult lihtsaks teha e-teenuste kasutamist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles