Enamik autokoole iseseisvat harjutamist ei võimalda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hans Väre
Copy
Õppesõit.
Õppesõit. Foto: Elmo Riig / Sakala

Ehkki suurem osa Viljandi autokoolide juhatajaid peab vajalikuks, et õpilased saaksid tarbe korral ka sõiduõpetajata manööverdamist harjutada, pakub klientidele sellist võimalust vaid üks.


Küsimus, kus autojuhiks pürgijad omal käel sõidupraktikat võiksid saada, kerkis päevakorrale eelmisel nädalal. Seni olid paljud viljandlased kasutanud selleks heauskselt endise Vikerkaare rannarestorani platsi, kuhu soovitati õpilastel treenima minna isegi mõnest autokoolist.

Möödunud nädalal selgus aga, et üldlevinud arvamus, nagu vaataksid politseinikud sealsele sõiduõppimisele läbi sõrmede, ei vasta tõele. Kolmapäeval oma poisi autoga eksami tarvis juhioskusi lihvima läinud neiule määrati selle eest 3000 krooni trahvi.

Veel mõne aasta eest käis Vikerkaare juures treenimas enamik Viljandi autokoole, kuid nüüd on sinna jäänud vaid Alopex ja Rool. Roolil on küll ka aiaga piiratud plats Paala­linna gümnaasiumi lähedal, kuid et see on väike, eelistab firma Vikerkaare parklat.

Ülejäänud neljal autokoolil on eraldi harjutusväljakud. Madel kasutab Leola tänaval Premiumi tankla tagust piiratud territooriumi, LRK Liiklusklubi ja Autom on võtnud rendile peaaegu kõrvuti platsid Piiri tänaval ning Foori autokool käib manöövreid õppimas KEK-i peamaja parkimisplatsil.

Loetletutest ei sobi Vikerkaare ja KEK-i parkla iseseisvaks sõiduõppeks juba seetõttu, et tegemist on avalike liiklemisaladega, kus juhiloata rooli istumine võib kaasa tuua karistuse.

Teised harjutusplatsid on küll tavaliikluseks suletud, ent sõiduõppijad saavad harjutada vaid ühel, LRK Liiklusklubi omal.

«Oleme lubanud oma kooli õpilastel seda kasutada, kuid ainult tööajal,» rääkis LRK Liiklusklubi juhatuse esimees Jaan Kleemann. «Seda võimalust kasutavad päris paljud, enamasti need, kes tasuliste sõidutundidega manööverdamist hästi selgeks ei saa.»

Ivo Ibrus Madelist möönis, et mõnel juhul on tema juhitav autokool lubanud õpilastel aiaga piiratud territooriumil ise harjutada, kuid seda vaid ajal, kui kohal on mõni sõiduõpetaja teise kliendiga.

Enamik autokoolide juhatajaid leidis, et seaduslikult omal käel praktiseerimise võimalust pakkuv plats võiks Viljandis olemas olla. Samas pole tõenäoline, et keegi seda rajama hakkab, sest ehitus läheks kalliks ja õhku jääks küsimus, kes seda haldama hakkab.

«Kui on avalik plats, ei tohi seal sõita, kui aga väljak on suletud, tekib küsimus, kes seal toimuva eest vastutab,» arutles Viljandi Automi juhataja Arne Juus.

Alesma tõdes, et isegi kui omavalitsus või keegi teine võtaks nõuks avaliku harjutusväljaku rajada, läheks ka seal kord tõenäoliselt üsna kiiresti käest.

«Aga kindlasti oleks vaja sellist kohta, kus keegi ei saa tulla 3000-kroonist trahvi väänama,» sõnas Alesma.

Kõik sõiduõpetajad tema seisukohta siiski ei jaga. Gunnar Krause Foori autokoolist arvas, et omal käel harjutamine võib algajale hoopis halvasti mõjuda.

Märksõnad

Tagasi üles