Rattureil muutub Pärile sõitmine ohutumaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pinnast haukav ekskavaator oli eile hommikul jõudnud tulevase tee esialgse lõpu ehk Päri tankla lähedale.
Pinnast haukav ekskavaator oli eile hommikul jõudnud tulevase tee esialgse lõpu ehk Päri tankla lähedale. Foto: Elmo Riig / Sakala

Ratturid ja jalakäijad saavad edaspidi Viljandi ja Päri vahel ohutumalt liigelda, sest suure maantee kõrval valmib jalgratta- ja kõnnitee.

Maanteeameti ja Pärsti valla ühist ettevõtmist teeb peatöövõtjana teoks osaühing Valga Teed. Töö algas mai teisel poolel ning valmimise tärmin on seatud 10. septembriks.

Pärsti valla teede- ja majandusspetsialist Heino Lapp ütles, et Viljandi ja Päri vahelise maantee liikluskoormus on suur, seega ongi ettevõtmise üks põhilisi eesmärke tuua jalakäijad ja ratturid maantee servast eemale oma teele.

Lapp sõnas, et Viljandi prügila vastas algava ja esialgu Päri tankla juures lõppeva tee pikkus on 3,5 kilomeetrit. Asfaltkatte saava tee laius on kolm meetrit ja pimedal ajal muudab seal liiklejad nähtavaks 58 valgustit. Bussipeatuste juurde seatakse ka pingid.

Maanteeameti Lääne regiooni liikluskorralduse osakonna peaspetsialist Alard Tallo märkis, et võib-olla nihutatakse tee algus prügila vastast mõnisada meetrit edasi Päri poole, sest omanik soovib ehituse alla jääva maa eest tunduvalt rohkem raha, kui maanteeamet on selle väärtuseks hinnanud.

Heino Lapp rääkis, et nagu projekt ette näeb, ehitatakse edaspidi tee 1,5 kilomeetrit pikemaks ja see jõuab Raudna ristmikuni. «Praegu selleks aga raha ei ole ning plaan jääb ootele.»

Kas ja millal see teoks tehakse, valla spetsialist öelda ei osanud, sest rahataotlus on alles siseministeeriumis, kes omavalitsuste kergliiklusteede ehitamise soove vaeb. Ministeeriumi andmeil on kogu Eesti omavalitsused esitanud 117 kergliiklustee rahastamise taotlust.

Viljandi ja Päri vahelise kergliiklustee projekteerimist rahastati Euroopa Regionaalarengu Fondi Eesti ja Läti jalgrattateede rajamise ühisprogrammist. Maanteeamet ja vald tasuvad ehituskulud kahe peale: esimene annab 422 700 eurot põhitöödeks ja teine lisab 57 000 eurot valgustuse rajamiseks.

Märksõnad

Tagasi üles