Iga-aastane SEB panga tehtud uuring tööturule sisenevate 18–25-aastaste noorte seas näitab neljandat aastat järjest madalat aktiivsust innovatsiooni, ettevõtluse ja investeerimise valdkonnas. 512 noort hõivanud uuring näitas, et üle 70 protsenti noortest ei mõtlegi ettevõtlusest, ainult üks protsent investeerib ning vaid neli protsenti paneb ennast proovile idufirmade maailmas.
Ettevõtlus ja investeerimine ei paku noortele tegelikult huvi
Seevastu huvi mainitud teemade vastu on noortel suur. Ligi 90 protsenti neist harib ennast investeerimise teemadel, üle 80 protsendi otsib teadlikult infot ettevõtluse ja innovatsiooni kohta peaaegu kõikidest infokanalitest alates pankade kodulehekülgedest kuni sotsiaalvõrgustike ja ärikonsultantideni.
SEB innovatsioonijuht Siim Lepiski sõnul on teist aastat järjest näha aina suurenevaid lõhesid noorte kavatsuste ja reaalsete sammude vahel. 70 protsenti tänapäeva noortest koguvad raha, kuid ei kasuta tänapäevaseid rahakasvatamise võimalusi. Üle poolte uunringus oslenud noortest mõlgutavad mõtteid ettevõtluse ja innovatsiooni üle, kuid reaalselt tegutsevad selles suunas vaid üksikud.
Toetamaks ettevõtluskultuuri noorte seas, asutas SEB #YouthLABi – idufirmade töökultuuri alusel korraldatud suvepraktika, mille eesmärk on tuleviku pangateenuste väljatöötamine. Kogu protsessi kajastab noorte videoblogi, mille esimene video tehakse avalikuks täna, 5. juulil SEB vlogi keskkonnas.