Juulist muutub tasulise parkimise kord

Gert Kiiler
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
1. juulist kehtima hakkav tasulise parkimise eeskiri muudab Vabaduse platsil parkimise 1. maist kuni 30. septembrini tasuliseks.
1. juulist kehtima hakkav tasulise parkimise eeskiri muudab Vabaduse platsil parkimise 1. maist kuni 30. septembrini tasuliseks. Foto: Gert Kiiler

Viljandi volikogus vastuvõetud uus kord muudab Vabaduse platsil parkimise tasuliseks, samal ajal kui raekoja ees parkimise eest enam tasu ei nõuta.

Kolmapäeval volikogus kinnitatud määrus kaotab 1. juulil tasulise parkimise nimistust Laidoneri platsi ja Linnu tänava, samuti Oru tänava Lossi ja Linnu tänava vahelise lõigu.
Äride ette tekib rohkem vaba ruumi

Linnapea Loit Kivistik põhjendas muudatust volikogu ees asjaoluga, et neil tänavail turistid eriti sageli ei pargi, mistõttu seal on vaba ruumi. Ta avaldas lootust, et kui nimetatud alal parkimistasu tühistatakse, hakkavad need, kes käivad praegu näiteks Lossi tänaval parkimiskella keeramas, hoidma oma autot seal ja vabastavad tasulise ala äride ees osa parkimiskohti.

Linnapea jutu järgi pole mõtet karta, et vabanevad kohad täituvad linnavalitsuse töötajate autodega, sest asutuses on kokku lepitud, et töötajad pargivad oma sõiduki linnavalitsuse hoovi.

Sama otsus muutis parkimise hooajati, 1. maist 30. septembrini tasuliseks ka Vabaduse platsil ning Tasuja puiestee Vaksali ja Talli tänava vahelisel lõigul.

Põhjusena tõi Loit Kivistik esile tõiga, et parkla on alatasa autosid täis ja suure osa neist moodustavad maavalitsuse hoones töötavate inimeste sõidukid, samal ajal kui hoovis olev asutuse parkla seisab tühi. Linnapea arvas, et kui ala korralikult tähistatakse, ei ole ka turistidel raske sellest aru saada.

Ehkki opositsiooni esindajad avaldasid parkimisala muudatuste suhtes mõningat umbusku, võeti määrus kiirelt vastu.

Pikaajalised tasud alanesid

Uue korraga korrigeeriti ühtlasi pikaajalisi parkimistasusid. Linnavalitsuse arvates olid need liiga kõrged, mistõttu neid peaaegu ei kasutatudki. Edaspidi hakkab kolme kuu parkimispilet maksma 50 euro asemel 30, kuue kuu pilet 95 euro asemel 40 ja aastane parkimispilet 150 euro asemel 70. Sellegagi loodetakse panna südalinnas töötavad inimesed parkimiskella keeramise harjumusest loobuma ja ostma pigem pikaajalise parkimisloa.

Natuke ümardati allapoole ka viivistasu: 1. juulist on see praeguse 7.65 euro asemel 7.60.

Üks muudatus puudutab mootorrattaid. Kui seni tohtisid tasulises alas tasuta parkida kõik A-kategooria sõidukid, siis uus kord annab selle privileegi ainult kaherattalistele mootorratastele ja mopeedidele.

Peale selle ei nõuta mobiilse parkimise korral alates 1. juulist, et auto aknale oleks kinnitatud mobiilioperaatori kleeps.

Kooskõlla uue liiklusseadusega

Parkimiskorralduse autor Priit Vihuri põhjendas selle koostamist eelkõige 1. juulil kehtima hakkava liiklusseadusega. «Et seadusepunktidele viitamine muutus, tuli viited uuesti kooskõlastada,» seletas ta.

Vihuri arvates on südalinna praegune parkimiskorraldus end üldiselt õigustanud ja suuri tõrkeid pole olnud. Suurim murelaps on selles mõttes olnud Vabaduse plats.

Väljaspool tasulise parkimise ala peab Vihuri kõige keerukamaks laupäeval kaubamaja ja spordihoone piirkonnas parkimist, eriti kui spordihoones on võistlused. Ta ei näe muud lahendust kui kasutada julgemini Vaksali tänava ääres parkimise võimalust.

Südalinna uus tasulise parkimise korraldus hakkab kehtima 1. juulil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles