Sel nädalal algas Planeedi tänaval Viljandi esimese surugaasitankla ehitus. Suvel pannakse maasse ühendused ning valmistatakse ette teenindusplats. Jaam avatakse sügisel.
Viljandis algas Eesti Gaasi tankla ehitus
Eesti Gaasi edastatud pressiteate kohaselt on olukorras, kus bensiini ja diisli hind rühivad üles, autoomanikul mõistlik üle minna gaasile. "Surumaagaas on bensiinist kaks korda odavam, saja kilomeetri läbimiseks kulub ca 3-4 eurot ning hind on püsinud läbi aastate stabiilne," märkis Eesti Gaasi juhatuse liige Raul Kotov. "Lisaks on maagaas vedelkütustest ka oluliselt puhtam ja keskkonnasõbralikum."
Maagaasi kõrval saab klient uues tanklas hakata tankima biometaani ehk rohegaasi, mis on eestimaist päritolu taastuvkasutus. Rohegaasi toodetakse Kundas biolagunevatest jäätmetest, reoveest ja reoveesettest, põllumajandusliku päritoluga jäätmetest ning erinevat päritolu biomassist.
"Et koostiselt ja kvaliteedilt on rohegaas ja maagaas samaväärsed, siis autole sobivad mõlemad ühtemoodi ning neid võib kasutada paralleelselt," selgitas Kotov. Eesti Gaasi tanklad on praegu ainsad, kus rohegaasi tankida saab.
Planeedi tänava gaasitanklas hakkavad kliente teenindama kaks tankimissaart, mõlemas on kaks tankimispüstolit, üks sõiduautodele ja teine bussidele. Teenindusjaama ehitus läheb Eesti Gaasile maksma rohkem kui pool miljonit eurot. Jaam valmib sügise alguses, samal ajal avab ettevõte ka Jõhvi ja Rakvere tankla. "Esialgu oli planeeritud tanklate valmimine suve alguses, kuid projektide viimistlemine ja seadmete hankimine on võtnud rohkem aega," tähendas Kotov.
Eesti Gaasil on kaheksa gaasitanklat Tallinnas, Pärnus, Tartus ja Narvas. Sel aastal lisanduvad jaamad Viljandisse, Jõhvi ja Rakverre.
Eesti Gaas tarnib klientidele maagaasi nii torugaasi, surumaagaasi (CNG) kui veeldatud maagaasina (LNG). Lisaks müüb ettevõte elektrit nii kodu- kui äriklientidele ning arendab erinevaid energiatootmislahendusi. Eesti Gaasil on 48 000 klienti ja 220 töötajat.