Tarbijakaitseametisse on pöördunud mitu tarbijat juunis jõustuvate Telia Diili ühepoolsete lepingutingimuste muudatuste tõttu, millega muudetakse paketi tingimusi, sealhulgas hinda. Enim küsimusi on tekkinud tähtajaliste lepingute ülesütlemisel, kui tarbija on telefoni saanud nullhinnaga ehk ei ole telefoni eest tasunud, ent Telia nõuab tarbijalt telefoni jääkväärtuse ehk selle täishinna hüvitamist. Ameti läkitatud pressiteates on antud hinnang, milles leitakse et selline nõue ebaseaduslik.
Tarbijakaitseamet algatas Telia suhtes järelevalvemenetluse
Elektroonilise side seaduse järgi on tarbijal õigus sidefirma ühepoolsete lepingu tingimuste muudatustega mittenõustumise korral öelda sideteenuse leping üles ilma leppetrahvi maksmata. Tarbijakaitseameti hinnangul on Telia kasutatav tüüptingimus, mille alusel nõutakse tarbijalt 0-eurose seadme täishinnaga väljaostmist, tarbijat ebamõistlikult kahjustav ja tühine, sest piirab tarbija seadusest tulenevat lepingu ülesütlemise õiguse kasutamist. Mõistlikuks ja võlaõigusseaduse põhimõtetega kooskõlas olevaks saaks pidada, kui tarbija Telia nõudel seadme tagastab. Poolte kokkuleppel on võimalik ka telefoni väljaostmine, kuid see ei või olla tingimuseks lepingu ülesütlemisel olukorras, kus Telia muudab lepingu tingimusi ühepoolselt.
Võttes arvesse tarbija õigust öelda muudatustega mittenõustumisel leping üles ja tarbijakaitseseaduses sätestatud eksitavate kauplemisvõtete regulatsiooni, kui tarbijale on pakutud 0-euroga telefon, on tagastamise korral välistatud telefoni kasutamisest tulenevad, näiteks telefoni väärtuse vähenemisega seotud nõuded.
Tarbijakaitseamet viib tarbijate kollektiivsete huvide kaitseks Telia suhtes ellu järelevalvemenetluse kõnealuste tüüptingimuste kohta. Üksikvaidluse lahendamiseks on tarbijal õigus Teliaga kokkuleppe saavutamata jätmise korral pöörduda avaldusega tarbijavaidluste komisjoni.
Tarbijakaitseametil on õigus teavitada avalikkust ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest, et võimaldada tarbijatel teha teadlikku valikut.