Kas suveooperi traditsiooni algus?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sofia Rubina-Hunteri valik peaossa oli õnnestunud valik.
Sofia Rubina-Hunteri valik peaossa oli õnnestunud valik. Foto: Elmo Riig

​Georges Bizet’ «Carmen» on enim tsiteeritud ja töödeldud ooper. Hingematvalt ilusad, kohati folkloorse värvinguga meloodiad, vaheldusrikas rütm, mis valitseb kogu teost – kõik see on innustanud ka džässmuusikuid.

Kogu ooperit – nii muusikat kui süžeed – pole aga varem tõenäoliselt ümber tehtud. Seega oli 2. juunil Viljandis asetleidnud etendus «Carmen Loves Jazz» eksperiment, mis äratas huvi juba enne teokssaamist.

Ma ei kahelnud lavastuse autorites ja osatäitjates – need on ju Eesti oma ala nimekad tegijad. Mind huvitas, kuidas erinev materjal on kokku pandud ja kas sellest tekib mõjuv tervik.

Tagasi üles