Juhtkiri. Kehvasti, aga ikkagi hästi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sakala logo
Sakala logo Foto: «Sakala»

Inimest, kes väidab, et Viljandis on jalgsi liikujatele ja jalgrattaga sõitjatele mõeldud teedega kõik kõige paremas korras, võib süüdistada teadmatuses, väheses ettekujutusvõimes või lausa valetamises. Nimetet vallas oleks võimalik veel oi kui palju ära teha. Rattateid võiks olla hoopis rohkem ja nende kulgemine palju loogilisem ning harilikud tänavad lihtsalt paremas korras, nii et ei peaks kartma, et asfaldiaugust läbi sõites kaob tasakaal või rattakorvi pistetud ese.

Ometi ei tähenda eelöeldu, et Viljandi on jalgrattasadulast vaadatuna kehv paik. Tegelikult on vaat et vastupidi ning selleks, et ka soojal ajal igale poole autoga sõitmist õigustada, tuleb mõni muu vabandus välja käia.

Too ilmne vasturääkivus – teedega on suhteliselt kehvasti, aga soojemal ajal jalgratast kasutada mugav – on ütlemata lihtsasti seletatav: Viljandi on hubane väikelinn, kus pole nõnda intensiivset autoliiklust, et ratturid selle kõrvale hästi ära ei mahu. Mõelge ise: kas te sõidaksite parema meelega Viljandi või Tallinna kesklinnas sadulas tööle?

Tagasi üles