Viljandimaa ringrajasõitja roolib maailmatasemel võistlusautot

Karl-Eduard Salumäe
, arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
GSR Service'i eelmise aasta võistlusauto. Algaval hooajal pruugitav Volkswagen Golf GTI TCR on väliselt samasugune, aga tehniliselt pisut täiustatud.
GSR Service'i eelmise aasta võistlusauto. Algaval hooajal pruugitav Volkswagen Golf GTI TCR on väliselt samasugune, aga tehniliselt pisut täiustatud. Foto: GSR Service

Autoringrajasõitja Mikk Maaten osaleb tänavu Leedu tiimi GSR Service värvides Baltimaade kestussõidu meistrivõistlustel (BEC). Leedulanna Ernesta Globytega jagatav auto on tuliuus Volkswageni mootorispordi osakonnas valminud Golf GTI TCR. Samasuguse masinaga võideti nädal tagasi turismiautode maailmakarikasarja sõit.

Neljaetapilise sarja esimene võistlus on eesootaval nädalavahetusel Riias Bikernieki ringrajal. Sõidetakse neli tundi. Praeguseks on Viljandimaal üles kasvanud ja elaval Maatenil uue autoga selja taga täpselt 100 kilomeetrit.

«Õppida on veel palju,» nentis võidusõitja pressiteate vahendusel. Hooaja kokkuvõttes on aga sihiks seatud üldarvestuse esikoht.

Vanast autost palju parem

«Eelmise aasta lõpul otsis GSR Service endale sotsiaalmeedia kaudu pilooti. Võtsin meeskonnaga ühendus,» kirjeldas Mikk Maaten oma teekonda Leedu tiimi. Järgnesid katsed, kus aastaid ringrajasõiduga tegelnud 28-aastane Maaten suutis konkurente edestada.

GSR Service`i Volkswagen Golf GTI TCR-il on kaheliitrine turbomootor, mis arendab 350 hobujõudu, ning järjestiklülitusega kuuekäiguline käigukast. Auto kaalub 1200 kilogrammi ning veereb nagu kõik teised BEC-sarja autod Hankooki rehvidel.

GSR Service'i eelmise aasta võistlusauto. Algaval hooajal pruugitav Volkswagen Golf GTI TCR on väliselt samasugune, aga tehniliselt pisut täiustatud.
GSR Service'i eelmise aasta võistlusauto. Algaval hooajal pruugitav Volkswagen Golf GTI TCR on väliselt samasugune, aga tehniliselt pisut täiustatud. Foto: GSR Service

«Golf on mulle hästi tuttavast BMW Cupi autost Pärnu ringrajal umbes 10 sekundit ringi peale kiirem. Kui BMW-ga hakkas rajal aega lausa üle jääma, siis Golfiga mõttepausi ei teki, juba on järgmine kurv käes,» võrdles Maaten uut ja vana võistlusvahendit.

Kiireim naisringrajasõitja

Mikk Maateni tiimikaaslane Ernesta Globyte on praegu ilmselt kiireim naisringrajasõitja Baltikumis. Mullu võitis ta Balti meistritiitli klassis BTC2 ja oli BEC-i üldarvestuses teine. Varasematest aastatest on tal ette näidata veel üks Balti ja kolm Leedu meistri tiitlit.

«Meeskond oli mullu BEC-sarjas üldarvestuses teine. Seega on tänavu ainuke loogiline plaan olla astme võrra kõrgemal,» analüüsis Maaten. Ta lisas, et kuna tiim on võimekas ning auto võimaldaks rinda pista ka turismiautode maailmakarikasarja tasemel, tahab ta näidata end parimast küljest ja luua niiviisi võimalusi sõita mõni võistlus ka Baltikumist kaugemal.

Mikk Maaten
Mikk Maaten Foto: Elmo Riig

BEC-sarja neljast sõidust lausa kolm on Lätis. Üksnes lõpuetapp tuleb 23. septembril Pärnu külje all auto24ringil. Kolmel korral, sealhulgas Eesti pinnal peetaval etapil, on mõõduvõtu kestus neli tundi, ühel korral kuus tundi.

«Võistluskalender on väga Riia-keskne, mis meeldib mulle sõitjana väga, Eesti fännidele aga vahest mitte väga,» nentis Maaten. Ta lisas siiski, et ilmselt on kõikidest sõitudest võimalik vaadata interneti vahendusel otseülekannet.

Võistlus kestab 12. mail kell 16–20. Otseülekannet näeb delfi.lv ja batcc.eu vahendusel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles