Linn plaanib pikka kergliiklusteed

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praegu on rajatavast kergliiklusteest valmimas vaid staadioniäärne lõik ning linnaisad on eriarvamusel, kummale poole tuleks teed esmajärjekorras pikendada.
Praegu on rajatavast kergliiklusteest valmimas vaid staadioniäärne lõik ning linnaisad on eriarvamusel, kummale poole tuleks teed esmajärjekorras pikendada. Foto: Elmo Riig / Sakala

Viljandi linnaisad on juba pikka aega planeerinud järveäärset kergliiklusteed ja nüüd on puuduvate lõikude jaoks ka projekt kinnitatud, kuid tee-ehituse alustamiseks pole raha.

Enne ametist lahkumist ütles endine linnapea Kalle Jents, et kevadeks valmib randa Kösti piirkonnaga ühendava kergliiklustee projekt. Tee esimene jupp viib rajatava ringtee juurest staadionini ja teine vetelpäästejaama juurest Pika tänava alguseni.

Projekt ongi valmis saanud, kuid seniajani pole kindel, millal ja mida täpselt ehitama hakatakse.

«Projekt puudutab kogu ala Pika tänava ja Ranna puiestee ristmikust kuni Tartu maantee sillani,» rääkis Viljandi peaarhitekt Marko Männik. «Seda, milline lõik esimesena käsile võetakse, pole veel otsustatud, sest sel aastal ei rajata niikuinii midagi. Kui üldse midagi tehakse, siis täidetakse Kösti luhta tee-ehitusest üle jääva pinnasega.»

Linnapea Loit Kivistik arvas seevastu, et kergliiklustee rajamine võiks alata hoopis teiselt poolt ning esmajärjekorras võiks valmida Pika tänava ja staadioni vaheline lõik.

«Selle tahaksime esimesena ära teha, et linnainimesed saaksid randa ilusti mööda jalgteed ja ka rulluisutajad võiksid pikema maa ette võtta. Seejärel katsuks staadionilt tasapisi edasi minna,» lausus linnapea.

Raha ei ole

Marko Männik tõdes, et esialgne plaan oli tõepoolest selline, kuid siis uuendati ranna mänguväljakut ja koos sellega otsustati korda teha ka staadioni kõrval olev promenaadilõik.

Tema jutu järgi on ehitamise järjekord täpsustamata seetõttu, et esialgu pole tee-ehituseks raha. See, kas ehitama hakatakse Pika tänava või Tartu poole, otsustatakse tema sõnul järgmise aasta eelarvet koostades. Linnapea hinnangul võib kergliiklustee rajamine maksta kuni miljon eurot ja linnal seda raha ei ole.

«Oleme koostanud rahastustaotlusi, aga vastuseid neile veel saanud ei ole. Raha loodame hankida eri allikatest, kuid loomulikult paneb ka linn õla alla,» rääkis Marko Männik.

Loit Kivistiku sõnul pole lootustki teed ühe aastaga valmis saada, mistõttu pole ehituse alustamisega kiiret. «See töö võtab aastaid,» nentis Kivistik. «Eks me püüa iga aasta mingi jupi valmis saada. Me ei tee seda ära täna või homme, vaid liigume edasi ikka oma võimaluste piires.»

Kaks kilomeetrit asfalti

Projekti järgi kulgeb ligi kahe kilomeetri pikkune asfaltkattega kergliiklustee Pika tänava ja Ranna puiestee ristmikult sõudeellingu suunas, kuni ühineb staadioni kõrval kulgeva promenaadiga, mis valmis eelmisel aastal. Staadioni nurgast jookseb kergliiklustee üle luha Kösti poole kuni uue ringristmikuni, mille kõrval peaks samuti Vana-Võidu esimese ristmikuni kulgema kergliiklustee.

Marko Männiku sõnul on planeeritaval kergliiklusteel lisaks asfaldile ka kivi- ja sõelmekate. «Asfalt jookseb kogu lõigu pikkuses. Lisaks on kivikate, millel saab jalutada, ja muldkehale laiuse andmiseks ka sõelmekate või peenikese killustiku kate, mille peale on talvel võimalik suusarada teha,» kirjeldas Männik.

Peaarhitekti kinnitusel oleks võimalik kogu projekt ka ühe aastaga teoks teha, kuid kahjuks pole linna rahakott piisavalt paks ja ehitus sõltub välistest abistajatest. Nii on esialgu kindel vaid see, et viljandlastel tuleb täispikka kergliiklusteed veel mitu aastat oodata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles