Heitlike talveilmade ja naastrehvidega sõitmise koosmõjul on teedele tekkinud ohtlikud löökaugud, mis võivad mõne auto isegi romulasse saata.
Löökaukude hooaeg on saavutanud tipu
Kindlustusettevõtte Seesam sõidukikindlustuse vanemkahjukäsitleja Anti Otsla sõnul on meie kliimas autojuhtidele kevadiseks peavaluks löökaugud, mis igal aastal toovad kümnete tuhandete eurode eest kahjusid. Enamikel juhtudel on tegemist rehvide või velgede purunemisega, suurema kiiruse või ohtlikuma augu korral võivad aga saada kahjustada lisaks veermikule muudki keredetailid.
«Eelmisel aastal registreerisime 66 löökaugust läbisõitmise tagajärjel tekkinud kahjujuhtumit. Keskmiselt oli ühe sellise kahjusumma suuruseks 747 eurot, suurim väljamakse summa küündis aga 3900 euroni,» selgitas Otsla.
Kindlustaja sõnul on löökaukude kõrghetk just nüüd, mil lumi on sulanud ja usinad teetöölised pole veel jõudnud teid parandama hakata. Seepärast tuleks sõita ettevaatlikult ning panna tähele löökaukude eest hoiatavaid märke. Kui aga hoolimata ettevaatlikkusest on auto sõitnud läbi löökaugu ja on juhtunud õnnetus, tuleb kindlasti lasta politseil fikseerida sündmuse toimumiskoht.
Kaskokindlustusega auto omanikule hüvitab tekkinud kahju vastavalt sõlmitud lepingule kindlustusfirma, kes omakorda esitab hüvitisnõude tee valdajale. Autoomaniku kahju piirdub sel juhul omavastutusega, mille saab tagasi nõuda teeomanikult.
Kui kaskokindlustust pole, tuleb Anti Otsla sõnul sündmuskoht nõuetekohaselt fikseerida ning lasta autoparandusega tegeleval ettevõttel hinnata remondi maksumus. Isegi kui juht peab remondikulu alguses ise kandma, saab hiljem kahjunõude koos remondikulu dokumentidega esitada teeomanikule. Valmis tuleb olla ka selleks, et kahjude hüvitamise otsus tee valdajalt võib võimalikuks osutuda alles pika kohtutee järel.