Volikogu arutab porilombiplatsi saatust

Marko Suurmägi
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: eskiis

Viljandi volikogu asub täna arutama, kas kujundada praegusest porisest turu parklast kena park, kuhu mahuks senisest poole vähem autosid, või eelistada odavust ja funktsionaalsust.


«Plats peab saama inimlikuks,» sõnastas muudatuste peamise eesmärgi Viljandi abilinnapea Rein Triisa. «Volikogu poole pöördume aga küsimusega, milliseid variante eelistada.»

Viljandist pärit, kuid peamiselt Tallinnas tegutsevad arhitektid Margus ja Tarmo Maiste on koostanud eskiislahenduse, mille järgi võiks kõnealuse platsi ääristada uute hoonetega ning selle keskele luua hekkide ja kõnniteedega parkimisala.

Parklakohad määravad

Sel kombel jääks platsile 145 parkimiskohta. Praeguse olematu parkimisskeemi järgi on turu juurde mahtunud üle 250 auto.

Mitu volikogu liiget peab eskiislahendust liiga kalliks, praegusesse majandussituatsiooni sobimatuks ning ebafunktsionaalseks.
«Parkimine tuleks säilitada võimalikult suures mahus,» leidis volikogu linnamajandus- ja keskkonnakomisjoni esimees Loit Kivistik. «Viljandi kesklinnas on vähe parkimiskohti ja neid ei tohiks kaotada.»

Nii Triisa kui Kivistik on veendunud, et esimese ja ühe tähtsama tööna on vaja kogu platsi alla ehitada sademevete kanalisatsioon. Seejärel võiks enamiku pinnast katta Kivistiku hinnangul asfaldiga ning tähistada parkimiskohad.

Linnajuhid on kahtleval seisukohal ka turuplatsi äärde majade ehitamise suhtes. Triisa kinnitusel on juba põhimõtteliselt kokku lepitud, et Turu tänava äärde maja ei tule.

Arhitekt näeb kolmandat teed

Turuala planeerinud arhitekt Margus Maiste on veendunud, et kuigi esialgset eskiisi võib muuta, ei tohiks turuesisest alast saada lihtsalt üks asfaldiga kaetud plats.

«See pole äärelinn, kuhu võiks teha mingi hüpermarketi parkla,» selgitas ta. «Kujutage ette, milliseks see linnasüdames asuv plats muutub, kui need kakssada autot õhtul sealt ära sõidavad!»

Maiste sõnul üritab ta teha kõik, et kesklinn oma turuajalooga selles kohas säiliks. «Sellel platsil on oma hing. Parkimine on seal reaalsus ja sellega peab loomulikult arvestama,» lisas ta.

Et volikogu liikmetel oleks rohkem võimalusi seisukohta kujundada, pakuvad arhitektid täna volikogule välja uue eskiislahenduse, milles parkimisala vastab paremini vajadustele ning mahutab rohkem autosid.

Volikogu vaeb täna turuesise alaga seonduvat esimest korda. Et teema on keeruline ja linnale tähtis, on kavas arutelu novembris jätkata.

Otsuseni tahetakse jõuda aasta lõpuks, sest järgmisel aastal peaks algama platsi ehitus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles