Igast telefonikõnest jääb aastaks märk maha

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Olgu jutt kui tahes ebaoluline, info kõne kohta jääb aastaks sidefirmas hoiule. Kuritegeliku jutu puhul võib kohus anda õiguskaitseasutustele loa kõne salvestada.
Olgu jutt kui tahes ebaoluline, info kõne kohta jääb aastaks sidefirmas hoiule. Kuritegeliku jutu puhul võib kohus anda õiguskaitseasutustele loa kõne salvestada. Foto: Elmo Riig

Tavaline seadusekuulekas inimene ei pea muretsema, et riik tema telefonikõnesid pealt kuulab. Küll aga tasub teada, et iga kõne kohta säilitab sidefirma mitmekülgset infot terve aasta.

Tehnilise järelevalve ameti side- ja meediateenuste osakonna juhataja Oliver Gailan ütles, et nõuded andmete säilitamiseks tulenevad elektroonilise side seadusest. Seal on loetletud, millist infot peavad telefoni- ja mobiiltelefoniteenuse osutaja aasta aega alles hoidma.

ii näiteks tuleb iga telefonikõne puhul talletada helistaja ja kõnele vastaja telefoninumber ning kui need on teada, ka nimi ja aadress. Salvestatakse kõne alguse ja lõpu kuupäev ning kellaaeg. Samuti on määratud andmed, mis aitavad tugijaamade kaudu tuvastada, millises piirkonnas kõnelejad asusid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles