Riia maantee kaudu minnes ristub veokite tee sellega paralleelselt kulgeva kergliiklusteega. Mäletan, et see oli ohtlik koht juba siis, kui seal oli sileda asfaldi asemel muldrada. Linna poolt tulles saab kallaku peal rattaga sisse hea hoo, aga nii võib sõita kergesti ette mõnele autole. Ma ei tea, kas keegi on seal raskelt viga saanud, aga napikaid on poisikestel olnud selle koha peal palju. Ega ka autode voog linna sisse ja välja ju turvalisemalt kulgema hakka, kui Cleveroni veokid muudkui selle sisse tungida üritavad.
Kohe sinna kõrvale on kavandatud Järveotsa elamukvartal, mille esimesed krundid on uus koalitsioon lubanud müüki panna juba järgmise aasta lõpus. Kuidas see liiklus seal siis lõpuks toimima peaks, kui Riia maantee saab mõlemast küljest kõvasti koormust juurde?
Reinu põik võib tunduda esialgu turvalisem tee. Kui jätta kõrvale, et Cleveroni poolt pääseb sinna ainult teravnurga all ja maanteele keerab ümber raudteetammi otsa. Vähemalt on seal väiksem liikluskoormus. Samas on sinnagi juba rajatud tee jalakäijate jaoks ja bussipeatus (tuntud nime all «Maailma lõpp»), kus ei peatu praegu küll veel ükski buss. Järelikult leidis keegi, et neid läheb seal kunagi vaja.
LINN ON PIIRANUD oma haldusterritooriumil raskeveokite sõitmist (see on keelatud ilma linnavalitsuse kirjaliku loata või kauba saatedokumentideta). See on minu arvates õigustatud ja põhjendatav sooviga tagada linnas turvalisem liiklus. Kui vaadata Männimäe tööstusala, siis selle arenguks näib olevat ühel hetkel aga vältimatult vajalik veel üks väljasõit, mida saavad kasutada just suured veokid. Kõige loogilisem on teha see Cleveroni juurest. Kui seda ei tule, seatakse sellega paratamatult piirid tööstusala arengule laiemalt.
Uus linnavalitsus on saanud endale hea proovikivi. Tegelikult võiks ka Viljandi linnavolikogu kui linnakodanike kõrgeim esindusorgan Männimäe tulevase liikluskorralduse põhjalikult arutusele võtta. Muidu võib juhtuda, et tehakse igasuguseid suuri plaane selle linnaosa arendamiseks, aga lõpuks ollakse lõhkise küna ees.