Teater tõi kokku

, žürii liige
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suure-Jaani näitering Tegeltkah tõi vaadata Kati Murutari tekstidele tugineva «Kurge oodates».
Suure-Jaani näitering Tegeltkah tõi vaadata Kati Murutari tekstidele tugineva «Kurge oodates». Foto: Leili Kuusk

Laupäeval, 16. aprillil kogunesid Paistu rahvamajja seitsmendale maakondlikule täiskasvanute teatripäevale Viljandimaa harrastusteatritrupid.

Neid osales kuus ja vaatama olid tulnud peamiselt kolleegid, konkurendid ja žürii. Tänavalt sisseastunuid oli vähe, ehkki pileti eest raha ei küsitud. Ilus kevadine päev — kes suudaks vaadata kella kümnest kuueni teatrit, kui pole just ise sellest pisikust nakatunud.

Kahepoolne ärkamine

Päeva juhatas sisse Suislepa näitering Erich Bergmani komöödiaga «Hüpe abiellu», mis oli lavaküpseks saanud Andres Linnupuu käe all. See oli salongikomöödia. Veidi rabeda alguse järel läks mängumootor käima ja tegijad lustisid. Publikul oli samuti lõbus — toimus kahepoolne ärkamine.

Teisena astus lavale võõrustaja Paistu näitering John Patricki musta komöödiaga «Kõik armastavad Roosit». Et reglement nägi lavaaega ette kõigest 60 minutit, esitasid paistulased ainult teise vaatuse. Esimesest said vaatajad aimu lavastaja Andres Linnupuu suu läbi. Poole pealt alustada ei ole näitlejatel just lihtne, aga koduseinte tõhusal toel andsid nad endast maksimumi.  

Suure-Jaani näitering Tegeltkah ning lavastaja ja näitleja Margus Mankin tõid vaadata Kati Murutari tekstidele tugineva «Kurge oodates»: kolm naist sünnitusmajas, kaunilt väljapeetud karakterid ja Mankin ise kõikides meesosades. See oli stiilselt väljapeetud selge sõnumiga lavastus.

Võhma näitering Rassijad pakkus hinnata Jüri Tuuliku «Andersoni», keskeakriisis vaevleva mehe loo, mis oli valminud lavastaja Olev Rassi juhendamisel. Meestekeskne lugu tõi vaatajate ette hulga värvikaid meesrolle. Tuuliku teksti oleks võinud pisut kärpida, sõnum oleks ikka saali jõudnud. Tunnustamist vääriv julgustükk ja töömaht!

Pilistvere näiteringil Põrpijad oli lavastaja Eda Piilmanni käe all esitamisküpseks saanud Andrus Kiviräha «Kurja õelusel ei ole piire». Kiviräha teatritekstid on näiliselt isemängivad, kuid ometi on neis selge iva. Pilistvere trupp pidas esmatähtsaks mängulusti ja sõnum tuli vaatajatel endil juurde mõelda.

Mustla näitering Ürgäje esitas estraadikava «Vangid». Vanglateemalistest anekdootidest komponeeritud lugu lõppes tantsunumbriga. Lavastaja oli Jane Raudsepp.

Valgustavad kõnelused

Kokkuvõttes võib öelda, et selge sõnumi poolest tõusid esile kaks lavastust, kuna teiste eesmärk oli pakkuda meelelahutust.

Lavastajatega kõnelemine on valgustav. Ühelt kuuled, et üks näitering tegutseb talvel ruumis, kus on vaid mõni plusskraad, teiselt, et sealse küla «kultuuripoliitikas» on näitering viimane, keda arvestatakse, kolmandalt saad teada, et neil napib noori, ja neljandalt, et nende kandis on vähe mehi... Tahes-tahtmata vaatad siis teatripisiku levimisele uue pilguga.

Olude sunnil kaheliikmeliseks — peale allakirjutanu veel Silvia Soro — kahanenud žürii jagas etteantud preemiad alljärgnevalt: parima naisnäitleja tiitli sai Paistu näiteringi kuuluv Ene Saar, kes kehastas Roosit näidendis «Kõik armastavad Roosit»; parim naiskõrvalosatäitja oli Suure-Jaani näiteringi liige Marge Johanson, rase slaavitar lavastuses «Kurge oodates».

Parima meesnäitleja preemia määrasime Tarmo Suurele Andersoni osa eest ja parima meeskõrvalosatäitja tunnustuse Peter Wüthrichile, kes mängis Rohilaidi lavastuses «Anderson». Nad mõlemad kuuluvad Võhma näiteringi.

Parimaks lavastajaks tunnistasime Margus Mankini («Kurge oodates») ja parimaks trupiks lustihimulise Pilistvere näiteringi.

Žürii eriauhinna pälvis lavastaja Andres Linnupuu. Märkimata jäid, kuid märgatud said ka Sille Noormets Suislepa näiteringist ja Tõnis Riisk Pilistvere näiteringist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles