Olustvere mõis pääses finaali

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PEETER KÜMMEL/SAKALA

Ettevõtluse arendamise sihtasutuse turismiarenduskeskuse korraldatava võistluse «Eesti avastamata aare» lõppvooru valitud kolme sihtkoha seas on Olustvere mõis. Võitja kuulutatakse välja avalikul finaalüritusel 5. mail Rotermanni kvartalis.


Olustvere mõisale pakuvad konkurentsi Hiiumaa tuletornid (Kõpu, Ristna ja Tahkuna) ning kolm kaunist Vihula valla mõisat (Palmse, Sagadi ja Vihula).

Nende kolme sihtkoha tooted ja teenused pälvisid turismi- ja kultuuriväärtuste ekspertide žüriilt pärast kõigi kandidaatide külastamist kõrgeima hinnangu.

«Hindamisel võeti arvesse piirkonna ja turismitoodete autentsust, toodete atraktiivsust nii sise- kui välisturistile, turunduse läbimõeldust ning kõige olulisem roll oli sel aastal hindamiskriteeriumides koostööl, kogukonna kaasamisel ja külalislahkusel,» selgitas eelvaliku teinud komisjoni esinaine, EAS-i turismiarenduskeskuse tootearenduse juht Marje Braunbrück.

Tema sõnul oli tegemist väga tugevate sihtkohtadega, mille hulgast kolme finalisti väljavalimine oli päris keeruline. «Hiiumaa tuletornide tugevaim külg oli toodete autentsus ning avatus saare külastajatele, Olustvere mõisas on suur rõhk teenuste ja toodete atraktiivsel pakkumisel osalusturismi kaudu ning Vihula valla mõisate puhul oli muljetavaldav kolme mõisa toodete vahel tekkiv sünergia ning tihe koostöö sihtkoha turundamises,» täiendas Braunbrück.

Võistlusele «Eesti avastamata aarded 2011. Turism ja taastatud ajaloolised paigad» laekus kokku üheksa kandidaati, mille seast turismiekspertidest koosnev komisjon valis esmalt poolfinaali viis sihtkohta, neist omakorda finaali jõudsid nimetatud kolm sihtkohta.

Võistlus on seotud Euroopa Komisjoni viis aastat tagasi algatatud projektiga «European Tourist Destinations of Excellence» (EDEN), millest Eesti võtab osa neljandat aastat.

EDEN-i eesmärk on edendada säästva turismi arengumudeleid Euroopa Liidus ning juhtida tähelepanu uute turismisihtkohtade väärtustele, mitmekesisusele ja ühistele joontele, neid paremini tutvustada ja muuta antud kohad aasta läbi külastatavaks.
Eelmisel aastal pälvis võidu Võrtsjärve sihtasutus, 2009. aastal Soomaa rahvuspark ning aastal 2008 Viljandi linn.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles