Võidureis viis Euroopat avastama

, Jakobsoni gümnaasiumi inglise keele õpetaja
Reis Strasbourgi jäi Jakobsoni gümnaasiumi XII-c klassi õpilastele viimaseks ühiseks ürituseks enne kooli lõpetamist. Foto: Erakogu

Jakobsoni gümnaasiumi XII-c klassi õpilased sõitsid märtsi lõpul Stras­bourgi-reisile, mille olid saanud auhinnaks Euroscola projekti töö eest.

Projekt algas eelmise aasta oktoobris ning sellega korjati raha Rwanda lastele. Õpilased küpsetasid ise või koduste abiga kooke ja pirukaid ning müüsid neid terve kuu koolis kaaslastele. Saadud raha (ligi 4000 krooni) investeeritakse UNICEF-i vahendusel Rwandas koolimaja või joogiveetrassi rajamisse.

Teise suure osa moodustas lastekodulastega tegelemine. Neile korraldati neli spordipäeva: kaks võimlas, üks jäähallis ja üks ujulas. Väiksemad osalesid mängudes, suuremad lõid kaasa pallimängudes ja võistlustes.

Kolmanda osana jätkasid lapsed eelmise inglise keele süvaklassi algatatud pandipakendite kogumist. Pudelite ja purkide eest saadud rahaga toetatakse Viljandi kodutute loomade varjupaika.

Tehtut saab vaadata blogist onmeieaeg.blogspot.com.

Projekti eesmärk oli ärgitada noorte koostööd ning juhtida nende tähelepanu ühiskonna nõrgematele liikmetele ja globaalprobleemidele.

Päev europarlamendis

Suure töö eest tuli võit: Prantsusmaal asuva Strasbourgi ja Euroopa Parlamendi külastamine.

Euroopa Parlamendis veetsid õpilased terve päeva. Nad töötasid varem ettevalmistatud teemadega kuues rühmas. Kui olulisimad mõtted olid saalis teistele ette kantud, järgnes küsimuste esitamine ja lõpuks ka hääletamine.

Et kohal olid 19 riigi noored, said õpilased töörühmades suhelda eri maade esindajatega. See päev jättis kõigile sügava mulje.

Eri riikide pealinnad

Strasbourgi-reisi plaanides otsustasime, et inglise keele süvaklassil on paslik käia ära ka Suurbritannia pealinnas Londonis. Samuti põikasime oma teekonnal Pariisi ja Belgia pealinna Brüsselisse.

Õpetaja ja klassijuhatajana tunnen rõõmu, et noored olid valmis osalema projektis, kus tuli palju teha vabatahtlikult. Ühistegevus ja koos reisimine õpetasid neid üksteist arvestama ja oma tegude eest vastutama. Neid omadusi on vaja ka edaspidises elus.
Alljärgnevalt õpilaste reisimuljeid.

Taive:

Võimalus veeta nädal klassiga Euroopas reisides ei ole just tavaline. Selle eest, et kõik möödus meeldejäävalt ning viperusteta, peame tänama õpetajaid, kes kulutasid organiseerimisele palju aega.

On üllatav, kui hea ülevaate saab nädalaga kolmest riigist. Kõige põnevam oli meie reisi eesmärk, europarlamendi külastamine. Kooliõpilasel on põnev istuda saalis, kus töötavad tähtsad poliitikud, kaasa rääkida Euroopat puudutavates küsimustes ning anda oma hääl millegi poolt või vastu.

Olen veendunud, et see reis aitas meil ühtlasi valmistuda eksamiteks. Abituriendid, nagu me oleme, saime praktiseerida inglise keelt ja tutvuda kunstiajaloos käsitletavate vaatamisväärsustega. Ühiskonnaõpetuse eksami lainele viis meid parlamendikülastus.
Suur pluss oli see, et meil oli vaba voli korraldada ka ise retki. Õpetajad jagasid meile asjakohaseid soovitusi ja igaüks valis endale meelepärase marsruudi. Olen reisiga ääretult rahul.

Erle:

Käisime nädalasel ringreisil mööda Euroopat. Selle aja vältel jõudsime külastada niisuguseid suurlinnu nagu London, Pariis, Strasbourg ja Brüssel. Pühapäeval maandusime Londoni Lutoni lennuväljal. Oleme koolis Inglismaa ja selle pealinna kohta palju õppinud, seepärast oli meil väga hea meel kõiki sealseid vaatamisväärsusi oma silmaga näha.

Mulle tundus eriti meeldejääv Pariis. Kuigi veetsime seal vaid pool päeva, jõudsime tähtsamaid kohti siiski näha. Kogesin, mida tähendab suurlinnaelu: pidevad sireenid, ummikud, meeleavaldused...

Pariisist sõitsime kiirrongiga Strasbourgi, kus tekkis kodune tunne. Seal elab küll sama palju inimesi kui Tallinnas, kuid linn on rahulik nagu Viljandi. Käisime Euroopa Parlamendi hoones. Seal räägiti meile parlamendi ülesannetest ja korraldati nelja riigi kodanikest koosnevatele võistkondadele viktoriin. Saime praktiseerida inglise keele oskust.

Prantsusmaa jäi meelde suurejooneliste ehitistega. Üllatavalt vähe oli modernseid hooneid.

Pärast viietunnist rongisõitu jõudsime Brüsselisse. Oli reede ning rahvast liikus õhtupoolikul tänavatel väga palju.

Reisile andis palju juurde see, et me ei liikunud kõik koos, vaid saime teha väiksemad grupid ja otsustada, mida näha soovime. Panime proovile oma orienteerumisvõime ning võõras linnas hakkama saamise oskuse. Viimati mainitu on eriti oluline, sest paljudele saab sügisest uueks elukohaks Tartu, Tallinn või koguni mõni välismaa suurlinn.

Leanika:

Euroopa-reisil läksime esmalt Inglismaale. London oli võrratu oma vaatamisväärsustega, mida olime varem näinud vaid piltidelt. Inimesed olid sõbralikud ja ilm soe. Harjumatu oli kanda paksu talvejope asemel õhukest kevadjakki.

Ühendkuningriikidest sõitsime edasi Prantsusmaale Pariisi. Eiffeli torn, Louvre’i kunstimuuseum, Tähe võidukaar ja muud vaatamisväärsused olid küll põnevad, aga elada ma selles linnas ei tahaks.

Järgmine sihtkoht Strasbourg oli võrreldes Pariisi ja Londoniga vaikne ja armas.
Europarlamendis käimine oli kogemus, mida naljalt ei unusta. Tore oli tunda end tähtsana, istuda suures saalis ning kuulata oluliste inimeste ja noorte diskussioone. Õpilased tundusid olevat väga targad ning kursis sellega, mis Euroopas toimub. Paljudel oli huvitavaid ideid, kuidas elu paremaks muuta.

Strasbourgist suundusime reede hommikul Brüsselisse, mis tundus algul ebameeldivam ja igavam kui eelmised linnad. Õhtupoole võtsime klassikaaslastega ette Raekoja platsi külastamise ning sealne vaatepilt lükkas meie arvamuse ümber. Inimesed einetasid välikohvikutes ja nautisid ilma, valgustatud raekoda oli pimedas väga ilus.

Pärast seda oli meeldiv asuda tagasiteele, sest ükskõik kui toredad võõrad linnad ka poleks, koju on alati kõige parem tulla.

Henri:

Kõigepealt suundusime Londonisse. Jõudsime sinna hilja ning läksime kohe Piccadilly Backpackeri motelli. Järgmisel päeval käisime vaatamas Buck­inghami paleed, Hyde Parki, Big Beni, London Eye’d ja paljusid teisi kohti. Hulga aega veetsime Oxford Streetil sisseoste tehes.

Londonist sõitsime rongiga Pariisi, kus tegime bussiekskursiooni peamiste vaatamisväärsuste juurde. Nägime Louvre’it, Tähe võidukaart ja Madeleine’i kirikut ning pikema peatuse tegime loomulikult Eiffeli torni juures.

Järgmine sihtkoht oli Strasbourg. Jõudsime sinna üpris hilja ja tegime motelli ümbruses väikese ringi. Selle ringkäigu vältel meenutas linn kohati Viljandit, sest öösel seal keegi ringi ei liikunud. Järgmisel päeval kõndisime vanalinnas, nägime põnevaid kohti ja tutvusime toredate inimestega. 24 meie klassi õpilast sai võimaluse käia Euroopa Parlamendis.

Viimane koht oli Brüssel, mis tundus sissesõidul mahajäetud ja tühi. Seal käisime väga huvitavas Aatomi muuseumis, millest avanes linnale sama imeline vaade kui Pariisis Eiffeli tornist. Õhtul kesklinnas ringi jalutades nägime palju moodsaid ja huvitava arhitektuuriga maju.

Brüsselis valmistasid vist küll suurima üllatuse inimesed: neid näis olevat nii paljudest maadest ja kultuuridest.

Kokkuvõtteks võin öelda, et paremat reisi pole mul varem olnud. Tänan meie klassijuhatajat Tiia Pukki ja ühiskonnaõpetuse õpetajat Ülle Luisku, kes olid nõus selle koos meiega ette võtma.