Varajane pinalite letile toomine müüki ei tõsta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Viljandi Maksimarketis algas koolikaupade sooduskampaania juba juuli lõpus.
Viljandi Maksimarketis algas koolikaupade sooduskampaania juba juuli lõpus. Foto: Kamilla Selina Lepik

USA-s on Selfridge’i kaubamaja juba praegu müüki paisanud jõuluprae ja kuusekaunistused, Eestis tulid mõni nädal tagasi lettidele koolitarbed. Jaekaubanduskettide juhtide sõnul oleneb hooajakauba väljapanek suuresti tarbijate ootustest ja soovidest, kuid varajane kampaania üldiselt müüki ei mõjuta. 

Eesti suuremate jaekettide koolikampaania algas juba juuli lõpus. Peamised põhjused selleks on hooaja iseloom, klientide väljakujunenud ootused ja ka tarnijate võimalused. Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul oleneb kampaaniate algus ja kauba müük suuresti ilmast. «Kelk läheb kaubaks siis, kui lumi maha tuleb ning uus suvegrill ostetakse siis, kui ilm lubab õues grillida.» 

Ta tõdes, et on perioode, mil varajane kaupade müügile toomine võib tarbijaid pisut varem ostma panna. Üks selline on koolieelne aeg, mil pliiatsite ja pinalite hankimine algab enam kui kuu enne 1. septembrit. Küll aga ei mõjuta Batsi sõnul enneaegne kauba letile toomine tootegrupi üldmüüki, sest enamik oste tehakse siiski viimasel minutil.

Märksõnad

Tagasi üles