Tarvastu vallavanema Alar Karu arvates võib Kabelimäe külje alla kavandatavat karjääri olla vaja selleks, et sealt saadavat kruusa ja liiva kasutada Rail Balticu raudteetammi rajamiseks.
«Vallas on õnnetuseks või õnneks palju kruusa- ja liivapinnast ning tundub, et selle materjali vajadus suureneb. Maanteeametist öeldi ka, et suuri tee-ehitusi plaanis ei ole ja praegustest karjääridest piisaks,» rääkis ta. Vallavanema väitel pole kaugemale kui 30 kilomeetri taha kruusa mõtet vedada. «Aga kui on tegemist üleriigilise objektiga ja hästi makstakse, tuuakse kruus kas või lennukiga kohale,» nentis ta.
Osaühingu Põlula Toodang juhatuse liige Kurmet Kivioja kinnitas vallavanema kahtlust, rääkides rajatavast raudteest kui võimalikust objektist, kuhu nad karjäärist saaksid maavara viia. «Karjääre on juurde vaja,» leidis Kivioja.
Läheduses on juba neli karjääri, kus Karu sõnul ressurssi veel on. «Selge, et Rail Balticu juurde läheb meeletu kogus kruusa ja liiva ja sellest 30 kilomeetri piires ilmselt ei saa seda niisugustes kogustes, nagu oleks vaja,» nentis Karu.
Kivioja selgitust mööda on 13,3 hektarit enda alla neelava karjääri ettevalmistamiseks vajalikku geoloogilist uuringut vaja just selleks, et teada saada, mida seal on, kui palju seal on ja kas üldse on. Kivioja lausus, et kui kohalikud näitavad karjääri rajamise suhtes üles vastumeelsust, kaaluvad nad, kas uuringu tegemine on mõttekas.
Kohalike vastuseis
18. septembri kohtuistungiks kogub Tarvastu vallavalitsus toidupoodides ja raamatukogudes allkirju, et näidata, mida kohalikud plaanitavast karjäärist arvavad. Volikogu on Alar Karu sõnul juba kaks korda otsustanud, et karjääri rajamine pole mõttekas.