Kõnniteel olevad konteinerid linna ei kaunista

, linnakodanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

KIRJUTAN oma loo ajendatuna 25. märtsi «Sakalas» ilmunud artiklist. Väidetavalt ei ole probleemid linnavalitsuse ametnike kõrvu jõudnud, küll aga on need kimbutanud paljusid kodanikke.

Esimene ehmatus tabas mind aasta lõpul, kui sain arve firmalt Veolia. Arve väljastatakse kord kvartalis. Konteineri tühjenduse eest tuli tasuda 170.85 krooni ja kliendi võtmega luku avamine maksis 540 krooni. Oleme oma aia jalgväravat lukustanud aastaid. Prügi viiakse ära üle nädala. Seega oli värava avamine läinud mulle iga kord maksma 90 krooni.

Läksin Veolia klienditeenindusse, palusin võtmed tagasi ning lubasin hoida värava lukustamata. Mulle selgitati, et see on võtmete haldamise tasu, kuigi arvel on kirjas luku avamine. Arvasin, et selle raha eest pidanuks minu aiavärava võtit hoitama sametpadjal.  

KOLMEL viimasel prügiveo korral on pandud minu konteinerile teade, et selle asukoht ei vasta nõuetele. Pärast esimest korda helistasin info saamiseks numbril 1919. Tutvustasin ennast ja küsisin, kus peaks minu prügikonteiner seisma. Klienditeenindaja arvas, et peaksin tooma selle tänavale. Vastasin, et ei jaksa täis mahutit tänavale tirida.

Uurisin, kas peaksin jätma selle kõnni- või sõiduteele, aga vastust ei saanud. Kujutage ette olukorda, et kõik linna jäätmekonteinerid seisavad kõnniteedel ja haljasaladel. Küllap oleks hommikuse prügiveo ajaks paljude sisu pahupidi pööratud ja laiali lennanud.

Siis küsis klienditeenindaja, kas meie konteiner asub aias ja kas värav on kinni. Vastasin, et mahuti on tõesti aias ja värava avamiseks peab vajutama lingile. Seepeale soovitati mul jätta värav avatuks. Kui pakkusin naljatamisi võimaluse, et torkan värava lahti hoidmiseks selle vahele puuhalu, sattus ka klienditeenindaja segadusse. Ta lubas olukorda selgitada ja mulle tagasi helistada. Möödunud on nädalaid, kuid seda pole tehtud.

Mõõtsin ära, kui kaugel asub minu prügikonteiner sõiduteest, ning sain kümme meetrit. Kui jätta jäätmeauto naabermaja ette, on vahemaa muidugi pikem. Kummatigi leidsin viimase prügiveo järel oma konteinerilt taas valest asukohast teatava sildi. Tühjendatud mahuti oli jäetud otse minu koduukse ette, ilmselt näitamaks selle õiget kohta.

Probleem on iseenesest tobe, aga kui tõstan konteineri mõne meetri jagu väravale lähemale, on arvatavasti järgmine ettepanek tõsta aiavärav eest ära.
Sama murega on pöördunud klienditeenindusse ka minu naaber. Ilmselt on teisigi linnakodanikke, aga kõik ei ole häält tõstnud.

Veoliast oleks olnud korrektne teavitada linnakodanikke, et nüüdsest hakkame täitma linna seatud tingimusi, ja viidata, kus nendega tutvuda saab. Minu arvates on väär arvestada kõiki lisatasusid kuu kaupa, olenemata sellest, mitu korda prügi viiakse. On ju vahe, kas minu värava linki peab katsuma kaks või neli korda. Kui saaksin valida, lõpetaksin sellise lepingu. Kahjuks see võimalus puudub.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles