Saada vihje

Eesti väikseimas linnas tuleb liiklemiseks tublisti aega varuda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mõisaküla elanik Ilmar Leppik polnud rahul eelmisel nädalal alanud teetöödega, sest ei näinud enne asfaldi üleskaevamist linnas ühtegi märki. Ehitaja sulgeb esimese lõigu alles selle nädala teisel poolel ja siis lähevad käiku ka liiklust ümber suunavad märgid.
Mõisaküla elanik Ilmar Leppik polnud rahul eelmisel nädalal alanud teetöödega, sest ei näinud enne asfaldi üleskaevamist linnas ühtegi märki. Ehitaja sulgeb esimese lõigu alles selle nädala teisel poolel ja siis lähevad käiku ka liiklust ümber suunavad märgid. Foto: Marko Saarm

​Mõisakülas läks eelmisel nädalal lahti suur teetöö, mille käigus teeb maanteeamet korda 3,5 kilomeetri pikkuse lõigu Valga–Uulu maanteest. Tee üleskaevamine tõi kaasa arusaamatuse ehitaja ja kohaliku elaniku vahel, kes ei pääsenud soovitud sihtkohta. 

Ringpuiestee tänaval elav Ilmar Leppik ütles, et tahtis reedel minna autoga tütrele ristteele bussile vastu, aga ei jõudnud kaugemale kui linna piirini, kus tal paluti kesklinna tagasi tagurdada. «Üks noorhärra küsis, miks ma märki ei täida, aga mul polnud ühtegi märki, mida täita,» lausus ta.

Leppik rääkis, et saab teeremondi vajalikkusest aru, aga juba enne suuri kaevamisi tuleks panna välja skeemid, kuidas sõita. «Kui ma reedel sõitsin, ei näinud küll ühtegi skeemi,» lisas ta. Olles üle kuuekümne aasta autorooli keeranud, pole ta oma sõnul näinud, et teetöö niimoodi algaks. «Linnas ei saa teha remonti nii nagu maanteel, et paneme kolm kilomeetrit kinni ja korras.»  

Eile võis Mõisakülas näha lademetes ümbersõidu korraldamiseks vajalikke märke, mida teetöid tegev aktsiaselts Tref Nord alles hakkab üles panema, sest ükski lõik pole veel liiklemiseks suletud.

Objektijuht Mihkel Pill ütles, et neljapäeval või reedel pannakse esimene lõik kinni ja suunatakse liiklus kõrvaltänavaid mööda ümber. Objektijuht lisas, et tee on

suletud periooditi viie kuu jooksul ning esialgu peaks see kinni olema kaks nädalat. Pill kohtus juba ka pahase linnaelanikuga ja tõdes, et igas linnas leidub inimesi, kelle meele järele on raske olla. 

Objektijuhi sõnul oli Mõisaküla tee, mille nad üles kaevasid, ootamatult paks: sellel oli 30-sentimeetrine asfaltikiht. Asemele pannakse vaid seitse sentimeetrit, aga kõrgus jääb samaks, sest praeguse saviliiva asemel on plaanis teha korralikud aluskonstruktsioonid. 

Tref Nordi Pärnu osakonna juhataja Hannes Kivilo tõdes, et sel suvel on küll keerulisem liigelda, aga sügiseks valmib ilus tee ning Mõisaküla piirist Kamara ristmikuni rajatakse kergliiklustee. 

Kivilo märkis, et Mõisakülas on liiklussagedus väga väike: alla poole tuhande auto ööpäevas. Et Läti piiri äärest läheb edasi kruusatee, ei ole Mõisaküla ka veokijuhtide esimene valik ja neid liigub ööpäevas läbi linna vaid mõni üksik. Läbisõitjatel tuleks Hannes Kivilo sõnul arvestada siiski suurema ajakuluga, sest mõnikord võib valgusfoori taga ootamisele kuluda kümme minutit.

Mõisaküla linnapea Ervin Tamberg on Sakalale öelnud, et koos uue teega saab linn uue vee- ja kanalisatsioonitorustiku, mis on väga vajalik, sest toob kasu veerandsajale majapidamisele, kellel niisugust võimalust veel pole. Plaanitav veetoru tuleb meeri sõnul umbes kilomeetri pikkune ja kanalisatsioonitorustikku paigaldatakse 600 meetri jagu.

Tagasi üles