Olgem lõunakorealased, aga saagem ka eurooplasteks

Karl-Eduard Salumäe
, arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uue Hyundai i30 disainikeel on Euroopa päritolu konkurentide omaga üpris sarnane.
Uue Hyundai i30 disainikeel on Euroopa päritolu konkurentide omaga üpris sarnane. Foto: Marko Saarm

Maßkrug on baierlaste õllekann. Selline «Oktoberfestil» ohtrasti kummutatav anum mahutab liitri jagu humalavett. Üks Maß ehk kannutäis traditsioonilist Oktoberfest Märzenit teeb täismehe kergelt vindiseks

Aga üheliitrise töömahuga bensiinimootorid viskavad tänapäeval Volkswagen Golfi suurust autot suhteliselt lõbusalt edasi. Säärane jõuallikas on nüüdseks õige mitme niinimetatud väikse keskklassi auto mootorivalikus. Ka uue Hyundai i30 paletis on liitrine olemas. Või noh, kui saksalikult täpne olla, siis 0,998-liitrine.

Korduvad viited Saksamaale ei ole juhuslikud. Eelmine i30 oli esimene Hyundai, mis projekteeriti Korea autotootja Euroopa tehnoloogiakeskuses Rüsselsheimis. Tolles Baierimaast loodes, Hesseni liiduvabariigis asuvas linnas töötati välja ka uus mudel. Tõsi, toodetakse seda nagu eelkäijatki hoopis Tšehhis Nošovice tööstuspiirkonnas.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles