Eesti elektromobiilsuse siht

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Märtsi algul otsustas Eesti valitsus sõlmida Mitsubishi Corporationiga kümne miljoni kasutamata saastekvoodi müügi lepingu, et algatada Eesti elektromobiilsuse programm.

Sotsiaalministeerium annab kohalikele sotsiaaltöötajatele kasutada 507 elektriautot Mitsubishi iMiev. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium töötab välja eraisikutele mõeldud toetusskeemi, et nad saaksid elektriautosid osta, ja koordineerib kogu riiki katva elektriautode laadimistaristu rajamist.

Nii toetusskeemi kui infrastruktuuri loomist hakkab haldama aktsiaselts KredEx.

Riik plaanib programmi ellu viia selle ja järgmise aasta jooksul, lähtudes Kyoto protokolli alusel korraldatava saastekvoodi kaubanduse perioodist.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts peab kasutamata saastekvootide müügitehingut, mille tulemusena rajatakse Eestisse elektriautode laadimise võrk, uuenduslikuks ja julgeks sammuks.

«See on innovaatiline ja tulevikku suunatud projekt,» nentis ta. «Tulevik näitab, kas ja millal elektriautod masskasutusse jõuavad, aga igal juhul aitab see projekt Eestis hüppeliselt suurendada elektriautode arvu ning säästa energiat. Hea algus on pool võitu.»

Märksõnad

Tagasi üles