Jänku-Juss õpetab targasti tarbima

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Tarbijakaitseametil on valminud esimene lastele mõeldud õpetliku sisuga DVD «Jänku-Juss õpib targalt tarbima».

Plaadil antakse nõu, millele tasub ostes tähelepanu pöörata, mis tähendus on rõivastel ja toidukaupadel olevatel märkidel ning kuidas mõjutab meid reklaam.

Plaadid saadetakse märtsis ja aprillis kõikidesse eesti- ja venekeelsetesse lasteaedadesse ning koolidesse, aitamaks kujundada teadlikke tarbijaid.

Lapsed omandavad tarbijarolli juba varakult. Tõsiasi, et nad valivad pahatihti kaupa pelgalt reklaami ja ilusa pakendi järgi, teeb neist turustajatele ahvatleva sihtrühma.

Järjest enam pakutakse spetsiaalselt koolieelikutele ja algkooliealistele mõeldud tooteid ja teenuseid ning lapsed veedavad vaba aja suuresti tarbimiskeskkonnas.

Ühiskonnas asetleidnud muutused on tõstnud päevakorrale vajaduse anda sellekohast haridust üha noorematele lastele, et nad suudaksid toime tulla igapäevase tarbijarolliga: noores eas omandatud harjumused mõjutavad ka hilisemat tarbimiskäitumist.

Tarbijakaitseamet on paari aasta jooksul andnud välja õpetlikke Jänku-Jussi teemalisi multifilme, mis on nüüd kogutud DVD-le.

Teemade ring on lai, kuid plaadi loomise eesmärk ei ole panna lapsi kogu informatsiooni meelde jätma, vaid anda neile targa tarbimise üldteadmisi.

Märksõnad

Tagasi üles