Mäng aitas harjutada kaaslase toetamist

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tulevased tugiõpilased tutvusid koolitusel vahvate mängude ja grupitöö kaudu nii iseenda kui TORE programmiga.
Tulevased tugiõpilased tutvusid koolitusel vahvate mängude ja grupitöö kaudu nii iseenda kui TORE programmiga. Foto: Elmo Riig

Eelmisel nädalal toimus Viljandi linnaraamatukogus TORE koolitus tulevastele tugiõpilastele ja nende juhendajatele, kes hakkavad peagi koolides kaasõpilaste muresid uurima ning kiusamise vastu võitlema.

Tugiõpilaste ja nende juhendajate koolitus algas kolmapäeval, mil nelja Viljandi kooli õpilased TORE-ga paremini tuttavaks said. Kolme päeva jooksul said õpilased uusi teadmisi nii neid koolitava organisatsiooni kui iseenda kohta.

TORE koolitaja, Valga gümnaasiumi koolipsühholoog Endla Lõkova selgitas, et seekordne õppus on alles algus. «Õpilased ja õpetajad saavad nüüd minna tagasi kooli, et kõike siin õpitut oma soovi järgi rakendada,» rääkis ta.

Viljandi linnavalitsuse haridus- ja kultuuriameti juhataja Katrin Mändmaa sõnul on koolituse eesmärk kiusamise ja vägivalla ennetamiseks moodustada igas koolis tugiõpilaste võrgustik.

Igal pool erinev

Kuigi Tugiõpilaste Oma Ring Eestis ehk TORE on tegutsenud juba 15 aastat, pole sellel üht kindlat programmi ja igas koolis käib töö pisut isemoodi.

«See, mida kool siit kaasa võtab ja pärast kasutab, sõltub õpilastest ja õpetajatest endist,» lausus koolitaja Epp Priimägi, kes tavaliselt õpetab Tallinna 37. keskkoolis eesti keelt ja kirjandust.

TORE koolitaja on Priimägi kolmandat aastat ning et ta on Valuoja põhikooli ja Viljandi maagümnaasiumi vilistlane, on tal väga hea meel just nende koolide lapsi juhendada. Tugiõpilasi on tema hinnangul väga vaja, sest eakaaslastel on õpilase muret kergem märgata kui õpetajatel ja vanematel, kelle eest laps seda tihtipeale varjab.

Koolitustel, mida Viljandimaa koolidele tehti teist korda, selgitatakse vaid põhimõtteid ja jagatakse ideid.

Õpilased ja õpetajad koos

Viljandi koolitusest võttis osa 17 viienda kuni kaheksanda klassi õpilast neljast koolist. Koos nendega tegid mänge ja ülesandeid läbi kolm õpetajat.

«Koolitus on õpilastele ja õpetajatele ühtemoodi, sest siis näevad õpetajad ka, kuidas lapsed mõtlevad; mida nad arvavad; mis neile meeldib või ei meeldi ja mida nemad teha tahaksid,» selgitas Endla Lõkova. See aitab kaasa usalduse suurendamisele ja koostöö tugevdamisele.

Lõkova kinnitust mööda on koolitus tõepoolest tore, sest loengud on põimitud vahvate mängude ja grupitöödega, nii et lastel ei hakka igav. Koolitajate sõnul tuleb osalejatele tihti üllatusena, kui kiiresti kaheksatunnised koolituspäevad õhtusse jõuavad.

Viljandi koolituse esimesel etapil osalesid maagümnaasium, Jakobsoni ja Paalalinna gümnaasium ning Valuoja põhikool. Nad jätkavad koolitust augustis või septembris ning viimane etapp leiab aset novembris või detsembris.

KOOLITUS
Tugiõpilaste ja nende juhendajate koolitusel on kolm kolmepäevast etappi.
• TORE etapid leiavad aset ühe või kahe kuu pikkuse vahega.
• Pärast koolitust peaks iga kooli meeskond olema valmis, et oma koolis juba uusi TORE-kaid koolitada ja oma kool TORE-daks teha.
Allikas: www.tore.ee

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles