:format(webp)/nginx/o/2017/03/28/6496839t1h0ff7.jpg)
On laialt teada, et internetist disainertoodete järeletehtud odavaid koopiaid ehk võltsinguid ostes võib pettuda toote kvaliteedis ja võltsingud on vastuolus autorikaitse reeglitega. Paraku sageli ei teata, et ka võltsitud toote tellijat võib karistada, sealhulgas isegi kriminaalkorras.
Mitmes Euroopa Liidu liikmesriigis on kohaliku seadusega ettenähtud sanktsioone, mida ei rakendata üksnes võltskauba müüjatele, vaid ka ostjatele. Nii võib Lätis võltsingu ostjat tabada rahatrahv 70–350 eurot. Horvaatias küündib maksimaalne trahvisumma 1500 euroni ning Austrias võib toll võltskauba üle piiri toojat karistada kuni 15 000 euro suuruse trahviga. Iirimaa seadused võimaldavad teatud olukordades trahvi kõrval rakendada vangistust.
Lisaks lubavad mõne liikmesriigi seadused tarbijalt sisse nõuda teatud protsendi võltskauba maksumusest või tuleb tarbijal kanda toote hävitamisega seotud kulud. On liikmesriike, kus tarbija heauskne käitumine ja oskamatus võltskaupa ära tunda ei vabasta teda vastutusele võtmisest.
Välisriigist tellijalt võib toll võltskauba konfiskeerida. Siis on tarbija ilma nii kaubast kui makstud rahast. Peaaegu alati võib olla kindel, et võltskauba müüjad ei paku garantiid ega lahenda tarbijate pretensioone.
Tähtsusetu ei ole ka oht tarbija tervisele. Näiteks kui tarbija ostab tuntud ja tunnustatud brändi päikeseprillide odava koopia, kas saab siis olla kindel, et need tema silmi kahjuliku UV-kiirguse eest kaitsevad? Või need hoopistükkis kahjustavad silmi? Mida võivad sisaldada järeletehtud parfüümid? Kas on need allergeenideta ja ohutud kasutaja nahale?
Võltskaupade hulgas liigub lisaks rõivastele ja aksessuaaridele ka tehnikatooteid. Need võivad olla valmistatud ohutusreegleid arvesse võtmata ning süttida või plahvatada. Näiteid võib tuua telefonidest, printeritest ja kodumasinatest. Väga suur risk kaasneb võltsmänguasjadega, sest väikelapse tervist võib tugevalt kahjustada mis tahes ohutusnõude eiramine tootmise ajal.
Originaaltooteid müüvatel ja petturlikel veebipoodidel saab vahet teha eelkõige veebiaadressi või otsingumootorite kuvatud info järgi. Kui jääb silma kaup sellistel veebilehekülgedel, kust saab väidetavalt soetada bränditooteid, kuid veebiaadress sisaldab selliseid sõnu nagu «design», «2you», «online», «stock», «supreme» või «cheap», tasuks ost katki jätta. Tuntud brändide veebikaupluste aadressid on tavaliselt lihtsad ja kaubamärgile viitavad, üleliigsete lisanditeta. Paljud tuntud kaubamärkide omanikud jagavad oma lehekülgedel teavet volitatud edasimüüjate kohta.
Teine väga tähtis näitaja on toote hind. Enne võõralt saidilt tuntud kaubamärgiga toote ostmist tasub võrrelda hindu originaallehel avaldatud hindadega. Silmatorkavalt odavamad hinnad viitavad otseselt võltsingule. Samuti tasub kriitiliselt vaadata netipoes kuvatavaid logosid ning võrrelda neid ametlike edasimüüjate avaldatud logodega.
Hinda veebipoe keelekasutust: originaallehtedel ei esine kirjavigu. Samuti tasub kriitiliselt läbi lugeda müügitingimused, tarbija õigused ja kaupleja kontaktandmed. Ärinime kuvamine aitab hästi pettureid eristada.
Makstes tuleb alati ettevaatlik olla ning jälgida, milliseid makseviise pakutakse. Originaallehed aktsepteerivad alati krediitkaardimakseid ning krediitkaardi info sisestamisel peab lehe alumises servas olema tabaluku kujutis ja aadressi algusele lisandunud «s» - https://, mis näitab turvalist salastatud andmesideühendust.