Kalmetu õpetajad käisid Comeniuse abil Sitsiilias

, Kalmetu põhikooli emakeeleõpetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fulgatore kooli õpetaja koos oma klassiga
Fulgatore kooli õpetaja koos oma klassiga Foto: Anneli Valgre

Viljandimaa Kalmetu põhikool osaleb sel õppeaastal juba teises Comeniuse projektis. Hiljuti viis see kolm õpetajat uudistama Sitsiilias asuvat Trapani linna.

Seitsme riigi koole hõlmava projekti eesmärk on näha mitmesuguste maade õppetegevust, käia sealsetes tundides ning arendada õpetajate ja õpilaste suhtlust.

Peale õppeasutuste tutvutakse eri maade kommete ja vaatamisväärsustega.
Kahe aasta jooksul käiakse läbi seitsme maa koolid, tehakse kodutöid, esitletakse ja analüüsitakse neid ning mõeldakse välja, mida teha järgmine kord.

Esimene kokkusaamine oli Kalmetul novembri algul, kui kool tähistas sünnipäeva ja korraldas vilistlaste kokkutuleku. Külalised said näha meie kombeid ja tutvuda Viljandimaaga.

Teine kord viibisid koolid 8.—11. veebruarini Sitsiilias Trapanis. Kalmetult sõitsid sinna õpetajad Annika Lond, Anneli Valgre ja Ene Toomsalu.

Reis kulges Viljandist Riiga, lennukiga Milanosse, sealt Palermosse ja bussiga Trapani. Seitsme riigi õpetajate ja õpilaste esindus saabus mugavasse mereäärsesse hotelli, mis asus reisisadama juures.

Olime lummatud Vahemere-äärsest soojusest, mägedest, palmidest, apelsini- ja sidrunipuudest ning lilledest. Huvitav oli vaadata peenardel õitsvaid kallasid ja agaavisid, kuigi valitses talv.

Õpilased tahtsid suhelda

Programm oli tihe. Esimesel päeval kohtusime Fulgatores kooli direktoriga. Ta rääkis, et tema juhtimise all töötab kuus koolimaja, mis on mõeldud eri vanuseastmes lastele.

Õppeasutused olid väikesed, õpilased rahulikud ja abivalmid ning innukad külalistega suhtlema. Nad teadsid, kust oleme tulnud, ja jooksid kohe kaardi juurde seda kohta näitama. Lastel olid riiete peale tõmmatud korrektsena mõjuvad tumesinised kitlid.
Koolipere võttis meid vastu õues lauldes. Tegevus jätkus võimlas, kus õpilased esinesid laulude ja tantsudega ning õpetasid meile selgeks tantsumängu. Neis koolides, kus käisime, olid vanemad ja lapsed valmistanud mitmekesiseid maitsvaid suupisteid.

Koolide kõrval nägime ka maad

Koosolekutel näitasid kõik oma maade kultuuri tutvustavat videot, mis oli koolis õpilastega tehtud. Meie tutvustasime Kalevipoega — seda, kuidas ta kuningaks sai ja valitsema hakkas. Riigid vahetasid kodust kaasavõetud rahvariietes nukke. Õpetajad andsid edasi kirju ja päevikud, kuhu iga maa saab teha sissekandeid.

Käisime kooli lähedal asuvas vaibakeskuses, veinikeldris ja arheoloogiliste uuringute paigas Segestas, mis rajati viiendal sajandil enne meie aega. Salemis uudistasime kirikut, maffiamuuseumi ja lossi.

Pealinna Palermosse sõitsime liinibussiga. Vaatasime sealset kooli, kirikut ja turgu.

Viibisime ka mäe otsas asuvas kaunis Erices. Selle linna väga kitsastel tänavatel sõitsid pisikesed autod. Väikesed, muinasjutulisena tunduvad poed ja kohvikud olid valmis teenindama turiste, aga nende hooaeg polnud veel alanud. Erices võttis meie delegatsiooni vastu linnapea.

Viimasel päeval esinesid koolis kohalikud rahvatantsijad, -lauljad ja -pillimehed. Imetlesime nende temperamenti, kuulasime kõnesid ja vaatlesime kauneid rahvariideid. See oli väga rikastav reis.

Järgmine kokkusaamine on aprilli lõpul Hollandis. Selleks valmistudes tuleb edasi kirjutada alustatud ingliskeelset muinasjuttu, koostada oma riiki tutvustav viktoriin ja valmistada CD oma maa lauludega.

ETTEVÕTMINE

Projekt kestab kaks aastat.
• Kalmetu põhikooli Comeniuse projekt, mida rahastab Euroopa Komisjon, kannab pealkirja «Jagagem oma kultuuri».
• Seda juhib vanemõpetaja Annika Lond.
• Ettevõtmine hõlmab Eesti, Kreeka, Hollandi, Hispaania, Tšehhi, Poola ja Itaalia koole.
Allikas: Ene Toomsalu

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles