Kohustuslik uurimistöö võimaldab flirtida tulevase erialaga

YouTube’i järgi modelle visandanud Mari Kallaste eesmärk oli õppida tundma inimese anatoomiat.

FOTO: Elmo Riig

Kui anda gümnaasiumiõpilastele uurimuse teema valimisel ja töö tegemisel vabad käed, ei paista fantaasial piire olevat. Et kooli lõpetamiseks vajalik projekt võib olla nii praktiline kui teoreetiline, lähenevad õpilased loovalt: kes visandab kuu aega igal õhtul YouTube’ist alasti poseerivatest modellidest krokiisid; kes vaatab vähemalt 20 korda minuthaaval läbi möödunud aasta Euroopa jalgpallimeistrivõistluste finaalmängu, et üritada välja selgitada, miks just Portugal selle võitis; kes kulutab suvel teenitud raha sellele, et osta kaamera ja esitada lõputööna hoopis lühifilm.

Tellijale

Just niisuguste uurimistöödega oli kolm Viljandi gümnaasiumi õpilast valmis jaanuari lõpus kaitsmiskomisjoni ette astuma. Ühtekokku oli sel kaitsmisel põnevaid teemasid 31. Sakala valis välja seitse tööd ning laotab nüüd nende sünni lood ja tulemused teie ette.

Mitme töö juhendajaks olnud Monika Mändmaa, kes õpetab gümnaasiumis uurimistöö aluseid ja kunsti, ütles, et kõige huvitavam tulebki töö üldjuhul siis, kui õpilane on ise teema välja pakkunud ja see teda ennast paelub. Pigem aga kipuvad õpilased minema mööda sissetallatud rada ehk võtma ülesandeid, mille puhul saab tegutseda kindla juhendi järgi.

Tagasi üles