Vaba mõte. Häbi läheb, raha tuleb

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Kui ma näeksin nõndanimetatud Eesti brändi rändrahne mõnel kunstinäitusel, siis mõtleksin, et see on päris huvitav katsetus. Uus kirjatüüp on ilus. Kui ma tean, et selle valmimiseks on laristatud 200 000 eurot ja edasiseks «arendamiseks» kulub veel vähemalt 60 000, tundub see kõik absurdne, et mitte öelda kuritegelik.

Kui ma meenutan omaaegset Evelin Ilvese juhtimisel valminud märgikest «Welcome to Estonia», mille eest maksti 13 miljonit Eesti krooni ja mida kasutas vaid kaks protsenti Eesti ettevõtetest, siis on selge, et raha jagavad paksu nahaga ametnikud ei õpi millestki. Las koerad hauguvad, karavan läheb edasi.

Kui ma vaatan hollandlase Peter Kentie tasuta tehtud Eestit tutvustavat kunstilist lahendust, siis selles naeratab Eesti (EST) igalt poolt vastu: positiivselt, vaimukalt, mõnikord veidi mõnusalt uhkeldavalt. Enne ei ole vaja vaadata trafaretseid, kuigi kauneid klippe, et «tööriistakasti» mõttest aru saada.

Tagasi üles