Tarbijakaitse: kauplus ei pea kvaliteetset kaupa tagasi ostma

, tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Elmo Riig / Sakala

Üks suurematest tarbijate seas ringlevatest müütidest on arvamus, nagu oleks tarbijal õigus tagastada kvaliteetne toode tavapoodi 14 päeva jooksul ja raha tagasi saada. Tarbijal tasub teada, et 14-päevane taganemisõigus kehtib ainult veebipoes, mitte tavapoes

Kui tarbija on tavapoest ostnud toote ning hiljem ringi mõtleb ja leiab, et ta siiski ei vaja seda toodet, see talle ei meeldi või on hoopis vale suurusega, ei ole tal õigus nõuda, et kauplus selle tagasi ostaks. Kui pood sellest keeldub, on ostja tihti pettunud ning pöördub tarbijakaitseametisse. Tegelikult ei ole kauplus seadust rikkunud, sest alates 2004. aastast ei kohusta seadus tavapoode kvaliteetset kaupa tagasi ostma või ümber vahetama. 14-päevane taganemisõigus kehtib vaid sellistele toodetele, mis on ostetud e-poest, tellitud kataloogist või ostetud müügiesitluse käigus.

Küll aga on ümbervahetamise võimaluse pakkumine tervitatav hea tava, mis on laialt levinud eriti väljaspool Eestit. Sellise võimaluse kasutamise kohta tasub tarbijatel küsida enne ostuotsuse tegemist, et mitte hiljem pettuda. See on eriti oluline praegu, mil peagi on käes jõuluaeg ja kingituste soetamine. Võib juhtuda, et kingituseks ostetud kampsun või mõni muu riietusese on vales suuruses või kingitud mänguasi lapsel juba on ning soovitakse see mõne teise vastu vahetada. Kui kauplus ei ole ettepanekuga nõus, tuleb sellega leppida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles