Angloameerika arhitektuurikirjutust troonib veelgi suurem terminoloogiline paljusus, mis viitab õhusildade kurioossele positsioonile nii teoreetikute kui tavakodanike silmis. Hoolimata sellest, et neid leidub peaaegu igas linnas, ei pöörata neile enamasti tähelepanu.
Viimase paarikümne aasta jooksul on õhusildade ehitamine hoogustunud kõikjal maailmas. Läänes on olnud teerajajaks Põhja-Ameerika linnad (Calgary, Minneapolis, Saint Paul), Kagu-Aasias ei kujuta metropole ilma õhusildadeta enam ettegi. Hongkongi sajad õhusillad ühendavad kogu südalinna hoonestust, mis tähendab, et on võimalik liigelda kümneid kilomeetreid tänavale astumata. Eri tasandite liited on kujunenud infrastruktuuri lahutamatuks osaks ning õhusillad kui täieõiguslikud tänavad on koos tunnelitega ka kaartidele märgitud.
Õhusildade lähiajalugu on kahetine. Ühelt poolt on see XX sajandi alguse avangardistide varasalve kuuluv utoopia. Ulmelisi mitmetasandilisi urbanistlikke visioone ühes lendavate autode ja pilve piiril asuvate «horisontaalsete pilvelõhkujatega» kohtame näiteks Fritz Langi filmides.
Oma sügavaimas tähenduses on õhusillad seega lootuse ja parema tuleviku sümbolid. Põhimõtteliselt on võimalik ette kujutada linnasid, kus kõik hooned – ja inimesed – on omavahel solidaarselt lõimitud.
Kas meie suudaksime nii elada? Kas üldse tahaksime?
Teisalt on tänapäevaste õhusildade leviku taga lihtsad pragmaatilised põhjused. See tähendab, et ehitamise tingib terendav majanduslik kasu.
1970. aastatel põhjustas Ameerika Ühendriikide ja Kanada linnade suburbaniseerumine linnakeskuste jahmatava stagneerumise. Eeslinnade juurde püstitati maailma esimesed ostukeskused, mis tõmbasid veelgi enam inimesi keskusest eemale. Uut tüüpi kaubamajad matkisid olemuselt ajaloolisi linnakeskusi. Fundamentaalne erinevus seisnes selles, et ostukeskuse tänavail valitses igavene suvi. Tuisuses Torontos või Montrealis oli äärelinna elanikel mugavam teha oma ostud ühekorraga soojas ja turvalises keskkonnas.