Hiljuti uue maakonda tutvustava kataloogi välja andnud Viljandi turismiinfokeskus soovib edaspidi rohkem koostööd teha ettevõtjatega, sest riigi toetus talle on tublisti kahanenud.
Viljandi turismiinfokeskus palub ettevõtjatelt abi
Jaanuari esimesel poolel ilmunud Viljandimaa turismikataloog on kuues omataoline. Selles leidub maakonna eri piirkondade lühike tutvustus, ürituste kalender ning infot majutus- ja toitlustusettevõtete kohta.
Kataloogi tiraaž on 10 000 ning seda jagatakse kõigis Eesti turismiinfokeskustes ning sise- ja välismessidel.
Viljandimaa omavalitsuste liidu tegevjuhi Reevo Maidla kinnitust mööda on tegemist Eestis üsna ainulaadse trükisega, mille on eeskujuks võtnud teisedki maakonnad. Selle tegemiseks on raha andnud nii omavalitsuste liit kui maavalitsus, lisaks on väikest tasu küsitud ettevõtetelt, mille andmed on trükises ära toodud.
Viljandi turismiinfokeskuse infokonsultant Angela Aru meenutas, et algul oli kataloogis andmete levitamine Viljandimaa majutus- ja toitlustuskohtadele tasuta. Samas oli neil võimalik osta trükisesse reklaami, mis ettevõtte teiste hulgast esile tõstis.
«Sellise korra lõpetasime aga varsti ära, sest nägime infokeskuses, et inimesed eelistavad võtta ikkagi seda trükist, mis ei ole reklaami täis,» selgitas Aru.
Seejärel õnnestus turismiinfokeskusel trükkida paar kataloogi vaid avaliku sektori rahaga. Nüüd on aga taas raskemad ajad ning viimastel aastatel on kataloogi pääsenud ainult need majutus- ja toitlustusasutused, kes on maksnud selle eest osalustasu.
Tulevikus soovivad turismiarendajad ettevõtjate osa Viljandimaa reklaamimises veelgi suurendada.
«Tahame neid rohkem kaasata ning muuta koostöö viljakamaks,» selgitas Reevo Maidla. Teisisõnu tähendab tema lause muidugi seda, et edaspidi soovib infokeskus ettevõtete reklaamimise eest küsida suuremat tasu.