Uus portaal ei päästa töötut kontoris kohal käimisest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Töötukassa Viljandimaa osakonna juhi Merit Laane sõnul on töötutel väga tähtis büroos kohal käia, sest kodust välja tulek muudab inimese aktiivseks.
Töötukassa Viljandimaa osakonna juhi Merit Laane sõnul on töötutel väga tähtis büroos kohal käia, sest kodust välja tulek muudab inimese aktiivseks. Foto: Elmo Riig

Teisipäeval avas töötukassa internetis uue iseteeninduskeskkonna, mis peaks ajapikku kujunema asutuse virtuaalseks bürooks. Sellest hoolimata tuleb töötutel endiselt kord kuus kohal käia ka päriskontoris.

Uue veebikeskkonnaga jõudis töötukassa kommertstöövahendusportaalidele tehniliste lahenduste poolest järele. Kui varem olid vahendatavad vabad ametikohad näha vaid tabeltöötlusprogrammis, siis nüüd on neid võimalik otsida mugavalt ning kiiresti tegevusvaldkonna ja piirkonna järgi.

End ID-kaardi või mobiil-ID-ga sisse loginud kasutajad saavad koostada CV, vastata tööpakkumistele, hallata oma töösoove, vaadata esitatud avaldusi ja nende kohta tehtud otsuseid ning teavitada töötukassat oma andmete muutumisest või töö leidmisest.

Ka tööandjatel on nüüd võimalik töötukassa veebiküljel operatiivselt pakkumisi üles seada, maha võtta või täiendada, otsida iseteeninduskeskkonna kasutajate hulgast sobivaid kandidaate ja taotleda vajaduse korral koondamishüvitist.

Kohal ei käida allkirja pärast

Lähiajal peaks portaali teenuseid lisanduma. Ettevõtjad ja asutuste juhid saavad hakata sealtkaudu edastama töötukassale lepingute täitmise, näiteks tööpraktika edukuse kohta käivat informatsiooni, tööotsijatel aga on võimalik esitada avaldusi ja broneerida vastuvõtuaega nõustaja juurde.

Töötukassa Viljandimaa osakonna juhataja Merit Laane sõnul ei tähenda uue veebikülje käikulaskmine siiski seda, nagu ei peaks töötud enam iga 30 päeva tagant büroos vestlusel käima.

«See ei ole pelgalt möllimine,» põhjendas Laan. «Piltlikult öeldes sunnib kontorisse tulek inimest pidžaamat seljast võtma ja aktiviseeruma.»

Laane arvates on inimlik suhtlus töötute tegusana hoidmiseks väga tähtis — eriti pikka aega kodus olnute puhul. Iga külastuse ajal saavad nad ülesande, mis peaks aitama neid uuele töökohale lähemale.

«Näiteks seatakse eesmärk vaadata üle kõik tööandjad elukohast 20 kilomeetri raadiuses,» rääkis Laan. «See paneb inimese mõtlema, kuhu ta kodust bussiga pääseks ja millised ettevõtted seal tegutsevad.»

Sõiduraha leitakse

Iseteeninduskeskkonda on kavas edasi arendada ja tulevikus saab töötukassa selle kaudu jälgida, kuhu töötu kandideerinud on. Ehkki seetõttu võib büroos käimise kohustus väiksemaks muutuda, ei kao see Merit Laane kinnitusel päriselt. Esiteks ei korvaks telefoni- või internetisuhtlus juba mainitud otsese suhtlemise hüvesid, teiseks on paljudel maal elavatel inimestel interneti kasutamine tunduvalt keerulisem kui kohale tulek.

«Ma ei ütle, et Viljandisse sõiduks raha leida on kerge, aga selle nimel tuleb pingutada,» rääkis osakonna juhataja. «Töötukassa maksab tööotsinguks 270 päeva jooksul 2.11 eurot (33 krooni) toetust päevas.»

Mõisaküla sotsiaal- ja noorsoospetsialisti asendaja Kati Puidet tõdes, et kindlasti on osa töötuid nii uue koha otsimisest kui enese registris hoidmisest loobunud, kuid need, kes käivad tema juures toimetulekutoetust vormistamas, panevad sõiduks vajaliku bussiraha alati kõrvale. Inimesel on erandkorras võimalik selleks isegi toetust taotleda.

Merit Laane jutu järgi on Viljandimaal töötuid viimaste nädalatega natuke juurde tulnud, kuid see on tavapärane: tihti lõpetatakse lepingud just aasta lõpul.

KASV
Möödunud reedeks oli Viljandimaal registreeritud 2145 töötut.
• Seda on 14 võrra rohkem kui nädal tagasi.
• Eelmise aasta lõpul oli töötuid 2085 ehk 60 võrra vähem.
Allikas: töötukassa

Tagasi üles