Hiljuti uue maakonda tutvustava kataloogi välja andnud Viljandi turismiinfokeskus soovib edaspidi rohkem koostööd teha ettevõtjatega, sest riigi toetus talle on tublisti kahanenud.
Viljandi turismiinfokeskus palub ettevõtjatelt abi
Jaanuari esimesel poolel ilmunud Viljandimaa turismikataloog on kuues omataoline. Selles leidub maakonna eri piirkondade lühike tutvustus, ürituste kalender ning infot majutus- ja toitlustusettevõtete kohta.
Kataloogi tiraaž on 10 000 ning seda jagatakse kõigis Eesti turismiinfokeskustes ning sise- ja välismessidel.
Reklaamita trükis
Viljandimaa omavalitsuste liidu tegevjuhi Reevo Maidla kinnitust mööda on tegemist Eestis üsna ainulaadse trükisega, mille on eeskujuks võtnud teisedki maakonnad. Selle tegemiseks on raha andnud nii omavalitsuste liit kui maavalitsus, lisaks on väikest tasu küsitud ettevõtetelt, mille andmed on trükises ära toodud.
Viljandi turismiinfokeskuse infokonsultant Angela Aru meenutas, et algul oli kataloogis andmete levitamine Viljandimaa majutus- ja toitlustuskohtadele tasuta. Samas oli neil võimalik osta trükisesse reklaami, mis ettevõtte teiste hulgast esile tõstis.
«Sellise korra lõpetasime aga varsti ära, sest nägime infokeskuses, et inimesed eelistavad võtta ikkagi seda trükist, mis ei ole reklaami täis,» selgitas Aru.
Seejärel õnnestus turismiinfokeskusel trükkida paar kataloogi vaid avaliku sektori rahaga. Nüüd on aga taas raskemad ajad ning viimastel aastatel on kataloogi pääsenud ainult need majutus- ja toitlustusasutused, kes on maksnud selle eest osalustasu.
Toetus on vähenenud
Tulevikus soovivad turismiarendajad ettevõtjate osa Viljandimaa reklaamimises veelgi suurendada.
«Tahame neid rohkem kaasata ning muuta koostöö viljakamaks,» selgitas Reevo Maidla. Teisisõnu tähendab tema lause muidugi seda, et edaspidi soovib infokeskus ettevõtete reklaamimise eest küsida suuremat tasu.
Selline hoiak on tingitud asjaolust, et ettevõtluse arendamise sihtasutus (EAS) eraldas tänavu Viljandi turismiinfokeskusele peaaegu poole vähem raha kui varasematel aastatel. Samas on hiljutise teenindusruumi laienemise tõttu keskuse ülalpidamiskulud suurenenud.
Lisaks EAS-ile katab neljandiku asutuse eelarvest Viljandimaa omavalitsuste liit ning suur toetus tuleb ka Viljandi linnalt. Siiski jääb sellest väheks, et keskuse töö saaks häirimatult jätkuda.
«Midagi sulgema me ei hakka, eks me hambad ristis selle puuduva raha ikka kusagilt leiame,» kinnitas Reevo Maidla. «Samas töötab keskus ju turismiettevõtjate jaoks ja seetõttu on loomulik, et palume neilt abi.»
Nii võibki juhtuda, et edaspidi küsivad turismiarendajad ettevõtjatelt tasu ka keskuse andmebaasi kuulumise ja reklaamtrükiste levitamise eest. Koostöö tõhustamiseks korraldatakse kevadel ümarlaud, kus ettevõtjad saavad keskuse tegevuse kohta arvamust avaldada ja lahendusi välja pakkuda.
«Ettevõtjate kiituseks tahan öelda, et paljud neist on juba praegu meie tegevust toetanud. Ka turismikataloogi tegemisel on nad meiega hästi kaasa tulnud,» lausus Angela Aru.
ARVAMUSED
Reevo Maidla,
omavalitsusliidu juht
Väikesed rahalised raskused ei tohiks tähendada järeleandmist maakonna tutvustamise kvaliteedis. Tahame anda ettevõtjatele võimaluse hoida turismiinfo Viljandimaal alles.
Koit Kissa,
külalistemaja Alice omanik
Turismiinfokeskuse koostatud kataloog on meile kasu toonud küll, see on põhiline reklaamivahend Viljandis. Samas arvan, et see summa, mis me praegu kataloogi jaoks maksame, on vähemalt väikestele turismiettevõtjatele juba üsna piiri peal. Rohkem maksta küll ei tahaks. Väikeses Viljandis on sissetulekute pool võrdlemisi lahjake ning kõik kulutused vaadatakse valvsa pilguga üle.