Alleepuid säästev liiklusskeem sunnib autojuhte jõnksutama (1)

Rannar Raba
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maramaa puiesteelt Tallinna tänavale suunduvad autod ei tohi enam ristmikule otse välja sõita, vaid peavad oma teekonnal tegema iselaadse jõnksu.
Maramaa puiesteelt Tallinna tänavale suunduvad autod ei tohi enam ristmikule otse välja sõita, vaid peavad oma teekonnal tegema iselaadse jõnksu. Foto: Elmo Riig

Kaks Viljandi Maramaa puiestee äärset puud, mis tänavu varakevadel roheliselt mõtlevate linnakodanike väljaastumise tulemusena napilt mahasaagimisest pääsesid, on kenasti rohetama löönud. Selle hinnaks on aga uus ja võrdlemisi kummaline liiklusskeem.

Märtsis kutsus viljandlane Urmas Volmer mõttekaaslasi üles siduma värvilisi paelu Uku kaubanduskeskuse naabruses tamme ja saare külge, sest need pidid esialgse kava kohaselt tankla ja autopesula sissepääsutee rajamise nimel maha võetama. Volmer ja temaga ühinenud protestijad leidsid, et suurte puude langetamine sellise eesmärgiga oleks ülekohtune, ning ärgitasid linnavõime välja mõtlema teistsugust liiklusskeemi, mis kõrghaljastust säästaks.

Et vastasseis langeski viljakale pinnasele, jäid puud püsti ning roolikeerajad peavad Tallinna tänava ja Maramaa puiestee ristmikul harjumuspäratute manöövritega leppima.

Selleks, et tanklat teenindavatele suurtele tsisternautodele jääks aastakümnete eest liiga kitsalt istutatud alleetammede vahel piisavalt sissesõiduruumi, ei tohi Maramaa puiesteelt Tallinna tänavale suunduvad autod enam ristmikule otse välja sõita, vaid peavad oma teekonnal sisse tegema iselaadse jõnksu spetsiaalselt selleks rajatud uue teejupi kaudu. Seejuures peavad roolikeerajad jälgima, et ei põrkaks kokku tanklast tulevate autodega.

Linna peaarhitekt Olav Remmelkoor nentis tulemust kommenteerides, et puude päästmise nimel väljamõeldud liiklusskeem ei ole linnaehituslikus mõttes kuigi hea ning paneb autojuhtide tähelepanu senisest enam proovile. 

«See on siiski ajutine hädavariant, mis ei saa igavesti nii jääda. Inimesed ei pane pahatihti märke tähele või ei saa neist õigesti aru. Olen sealt viimastel päevadel ise sihilikult läbi sõitnud ja näinud, kuidas segaduses juhid vastassuunavööndisse satuvad,» lausus ta.

Peaarhitekt tuletas meelde, et kõnealuse piirkonna detailplaneering on endiselt menetluses ning linnavalitsus kavatseb peagi avalikule arutelule saata sellise versiooni, mis näeb siiski ette kõigi sealsete vanade puude mahavõtmist, tänava laiendamist ja uue allee istutamist. «Otsust pole langetatud ja eks selle koha tuleviku üle tule veel vaielda. Aga minu seisukoht on küll selline, et jupp jupi haaval tegutsedes head tulemust ei saa. Õige oleks vaadata tervikut ja kui peaks peale jääma seisukoht, et tänav vajab laiendamist, siis tuleb see ühel päeval ka täies tükis teha.»

ARVAMUS

Urmas Volmer
Urmas Volmer Foto: Elmo Riig

Urmas Volmer,
viljandlane

Ma ei tahaks uut liikluslahendust arvustama hakata, sest pole sellesse piisavalt süvenenud. Küll aga tunnen heameelt, et puud jäid püsti. Isegi kui kunagi peaks kogu see tänavalõik ümbertegemisele minema ja kõik vanad puud uutega asendatama, on seni tehtul olnud väga sügav mõte. Mitte keegi ei tohiks suuri puid langetada kergekäeliselt põhjendusega, et võib-olla siin kunagi hakkab midagi juhtuma ja rakendub mingi teistsugune planeering.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles