Centrumi taksod tõstsid järsult kilomeetrihinda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ehkki Centrumi taksode sõidukilomeeter muutus 30 protsenti kallimaks juba kolmapäeval, seisis reede lõuna ajal taksoaknal vana hinnakiri.
Ehkki Centrumi taksode sõidukilomeeter muutus 30 protsenti kallimaks juba kolmapäeval, seisis reede lõuna ajal taksoaknal vana hinnakiri. Foto: Elmo Riig / Sakala

Centrumi takso kaubamärgi all tegutsevad taksojuhid langetasid sisseistumistasu, kuid kergitasid samas kilomeetrihinda tervelt 30 protsenti.

Veidi on hinda tõstnud või teevad seda peatselt ka teised Viljandi taksoettevõtted. Ent kui nemad küsivad varasema 12 krooni asemel kilomeetri eest 80 eurosenti, mis teeb vanas rahas 12.52, siis Centrumi taksodes on hind 1 euro ehk 15,6466 krooni. Sisseistumistasu oli kõikidel «Sakala» küsitletud taksojuhtidel firmast sõltumata 1 euro. Centrumi taksodel oli see varem 25 krooni.

Centrumi takso kaubamärki kasutava osaühingu Viljandi Takso juhatuse liige Marie Sääsk leidis, et kilomeetrihinna tõus pole eriti suur.

«Me pole viis-kuus aastat hinda tõstnud, kuigi kütus, autode remont ja varuosad on tükk maad kallimaks läinud,» rääkis ta. «Lisaks peab talvel auto mootor 24 tundi ööpäevas käima, et sooja saada, ja tunnis kulub liiter kütust.»

Sääse hinnangul pole õiglane võrrelda Viljandi hindu Tallinna omadega, kus isegi kalliks peetava Tallink Taksoga maksab kilomeeter sõltuvalt kellaajast 70—86 eurosenti. «Seal viib takso kliendi lennujaamast sadamasse ja tuleb sealt uue kliendiga tagasi, aga meil tuleb üks ots tühjalt sõita,» selgitas ta.

Kas kõrge hind kliente ei peleta?

Ehkki kulude suurenemise üle kaebas ka mitu teiste kaubamärkide all tegutsevat taksojuhti, ei näinud nad hinna tõstmiseks praegu võimalust.

«Üks euro kilomeetri kohta on ikka palju,» arvas füüsilisest isikust ettevõtja Eeri Iila. «Kütus on muidugi kallis, aga sellise hinnaga ei sõidaks enam keegi.»

Teine Viljandi Takso juhatuse liige Aimar Vares kinnitas, et kuna sisseistumistasu alanes ligi kümme krooni, maksab linnas sõitmine umbes sama palju kui seni. «Maal läheb teenus muidugi natukene kallimaks.»

Klientide vähenemist Vares ei kartnud, sest tema väitel eelistavad inimesed Centrumi taksosid aususe tõttu. Nimelt võtvat mitu konkurenti osalt kundedelt palju rohkem raha, kui ametliku hinnakirja järgi võiks.

«Paar aastat tagasi läks ühel inimesel Tartusse sõit 3000 krooni, kuigi tegelikult oleks see pidanud maksma 800,» kurtis Vares petiste üle. Tema ütlemist mööda on eri tariife küll lubatud kasutada, kuid siis peab see olema hinnakirjast näha.

Hinnakiri oli vana

Korrektse hinnakirja nõude vastu eksis ka Centrumi Takso ise, sest euro kilomeetri eest hakkas kehtima juba kolmapäeval, taksojuhid said uued hinnakirjad kätte aga alles eile. Seejuures väljendas Marie Sääsk kartust, et autoustele kleebitavate hindade uuendamine võib veel natuke aega võtta, sest külmaga on vana kleebist väga raske kätte saada.

Aimar Varese kinnitusel teavitavad juhid kliente muutunud hindadest suuliselt, kuid vähemalt ühel juhul pole seda «Sakala» andmetel tehtud.

NÕUE

Kliendil on õigus teada hinda enne sõidu algust.

• Taksojuht on kohustatud panema takso parempoolse tagaukse aknale ja armatuurlaua paremale poole nähtavale kohale selgelt loetava ja arusaadava hinnakirja, mis vastab taksomeetri kohandamise tunnistusele.
Allikas: sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskiri

Märksõnad

Tagasi üles