Tervishoid pälvis eri hinnanguid

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Enamik arsti juures käinuid jääb teenusega rahule, kuid nurinat põhjustavad pikad järjekorrad.
Enamik arsti juures käinuid jääb teenusega rahule, kuid nurinat põhjustavad pikad järjekorrad. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Uuringufirma Saar Poll küsitluse järgi peab Eesti tervishoiu korraldust heaks 63 protsenti küsitletuid ja arstiabi kvaliteedi üle ei nurise 74 protsenti. Hoopis vähem ollakse rahul abi kättesaadavusega.

Samas peab 32 protsenti ehk ligi kolmandik küsitluses osalenuid tervishoiu korraldust halvaks ja arstiabi kvaliteediga pole rahul viiendik. Need hinnangud on püsinud viimastel aastatel stabiilsed.

Arstiabi kättesaadavusele antud hinnangud on oluliselt kehvemad: 42 protsenti peab seda halvaks. Neid, kes pole pikkade järjekordadega rahul, on rohkem Põhja-Eestis ja suurtes linnades.

65 protsenti inimesi pääses perearsti vastuvõtule kahe päeva jooksul, kuid neid, kes pidid ootama 3-4 päeva ja kauemgi, on aastaga juurde tulnud. Eriarsti juurde pääses kolmandik vastanuid nädala jooksul, kolmandik pidi ootama üle kuu.
14 protsenti on käinud tasulisel vastuvõtul: enamasti seetõttu, et tavaarsti juurde on pikk järjekord. Osa seostab tasulist arstiabi ka kõrgema kvaliteediga.

Arsti juures käinud on jäänud teenusega enamasti rahule. Kõige enam ollakse rahul pereõe ja hambaarstiga.

Vähenenud on kord aastas või sagedamini hambaarsti juures käijate osa ning mullu otsis hambaarstilt abi vaid 36 protsenti inimesi. Näiteks 2005. aastal käis hambaarsti juures 48 protsenti inimesi.

Hambaarsti vähemat külastamist põhjendatakse nii kaebuste puudumise kui majandusraskustega. Majanduslikel põhjustel minemata jätnute osa oli mullu 15 protsenti suurem kui tunamullu.

DIGIRETSEPT

Küsitluse põhjal kasutavad maal elavad inimesed digiretsepti veidi rohkem kui linlased.
• Digiretseptiga kokkupuutunutest 92 protsenti jäi viimasel ravimi väljaostmisel selle teenusega rahule.
• Digiretsepti kasutamisega ei jäänud rahule seitse protsenti vastajaist. Rahulolematuse peamise põhjusena nimetasid nad seda, et süsteem ei toimi või arvuti ja internetiühendusega on probleeme.
Allikas: BNS

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles