Fookus on usalduse loomisel

Andres Sooniste
, tarbijakaitseameti peadirektor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Sooniste
Andres Sooniste Foto: Peeter Langovits

VIIMANE UURING näitas, et ligi pooled eurooplased on ostnud asju interneti vahendusel, kuid nad on teinud seda peaasjalikult oma koduriigi piires. Vaid 15 protsenti teeb seda Euroopa Liidus piiriüleselt.

Euroopa digitaalse ühisturu kava eesmärk on senisest märksa aktiivsem piiriülene kauplemine. Hüppelise arengu üks olulisemaid eeldusi on usalduse kasv nii osutatavate teenuste endi kui aeg-ajalt ettetulevate murede lahenduse lihtsuse ja käepärasuse suhtes.

Neljast tarbijast kolm võtavad ostu ebaõnnestumise korral oma õiguste kaitseks üht-teist ette. Eelkõige pöördutakse kohtuväliselt muresid lahendavate institutsioonide poole. Tarbijavaidluste lahendamiseks on Euroopas loodud üle 700 kohtuvälise lepitusorgani, vaidluskomisjoni või õigusvahemehe ehk ombudsmani laadse organisatsiooni, mis pakuvad tarbijatele väikeste kuludega ja üldjuhul kohtusüsteemist märksa kiiremat õiguse ja kompromissi saavutamist. Kohtuvälist kaebuste lahendamise süsteemi nimetatakse lühidalt ADR- (alternative dispute resolution ehk alternatiivne kaebuste lahendamine – toimetus) süsteemiks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles