Kas kannel ja luuper saavad sõbrad olla?

Margus Haav
, Sakala ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Puuluup on Ramo Teder (vasakul) ja Marko Veisson. Duo muusikat ei oska kriitikud õieti ühegi stiili alla mahutada, aga selle pärimuskultuuriline missioon on selgelt seotud Hiiu kandle populariseerimisega. Elektroonilised efektid ja luupimine toimivad selle pilli võimustajana.
Puuluup on Ramo Teder (vasakul) ja Marko Veisson. Duo muusikat ei oska kriitikud õieti ühegi stiili alla mahutada, aga selle pärimuskultuuriline missioon on selgelt seotud Hiiu kandle populariseerimisega. Elektroonilised efektid ja luupimine toimivad selle pilli võimustajana. Foto: Renee Altrov

Sel laupäeval, 16. aprillil pärimusmuusika aidas peetav teine elektroonilise pärimusmuusika festival toob Viljandisse taas folkmuusika uue laine esindajad.

Nagu ütleb aida juht Tarmo Noormaa, pole üldse oluline, mis pilliga pärimusmuusikale läheneda.

«Tähtsam küsimus on, kuidas seda tehakse. Kannel ja süntesaator on pärimusmuusikat tundva hea mängija käes võrdselt võimsad väljendusvahendid,» räägib ta ning meenutab Eestiski kontserdi andnud Süüria pulmalaulikut Omar Souleymani, keda väga maitsekalt saatev süntesaatorimees käsitseb oma pilli täpselt nagu mõnda rahvapilli, alustades Lähis-Ida kõlavärvidest ning lõpetades rütmika ja darbukasoolodega.

Märksõnad

Tagasi üles