Kalmetu põhikooli kogemus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

ATH-lapsed ei ole nagu teised ja paratamatult tekivad neil koolis raskused. Kalmetu põhikool on otsustanud püüda hakkama saada kõikide lastega, kes sellesse kooli astuvad.

Direktor Andres Savi nentis, et kool on pidanud õppima ATH-lastega toime tulema ja selleks on kulunud aastaid. Tänu kooli soovile neid lapsi aidata tunnevad mitmed ATH-lastega pered end seal hoitud. Aga igapäevane töö nende lastega on proovikivi kogu koolile ning eeldab kooli ja kodu hästi toimivat koostööd ja üksteise usaldamist.

Ka kooli õppejuhataja Heljo Saar tõdes, et oma pideva tähelepanuvajadusega on ATH-õpilane väljakutse kogu koolile. «Tavaliselt ei suuda ta kinnitada tähelepanu, tal on keskendumisprobleemid, ta teeb palju hooletusvigu ja ärritub kergesti. Ta ei suuda oma tegevusi teha vaikselt ja on kontrollimatu, ta vastab enne, kui on küsimust kuulnud, ega pane tähele, mida õpetaja ütleb. Ta ei suuda otsustada, millest alustada, tegutseb mõtlematult, ei tea, kuidas olukorda parandada. Ta on kogenud, et pälvib halva käitumisega tähelepanu, mis on otsekui tunnustuseks,» kirjeldas ta ATH-lapsele iseloomulikku käitumist koolitunnis.

Märksõnad

Tagasi üles