Mobiiliäpp annab Viljandi eakatele tasuta bussisõidu

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Näitleja Luule Komissarov uuris eile nutitelefoni võimalusi ja ütles, et on seni sellistest asjadest mööda käinud, kuid ehk võiks tasuta bussisõidu nimel lõpuks nutitelefoni ka endale soetada.
Näitleja Luule Komissarov uuris eile nutitelefoni võimalusi ja ütles, et on seni sellistest asjadest mööda käinud, kuid ehk võiks tasuta bussisõidu nimel lõpuks nutitelefoni ka endale soetada. Foto: Elmo Riig / Sakala

NB! Tegemist on 1. aprilli uudisega.

Tasuta bussisõitu nõudnud Viljandi pensionäride pingutused on vilja kandnud. Linnavalitsuse ja erafirma koostöös valmis mobiiliäpp, mille kaudu on linna ühistransport eakatele taas piiramatult prii.

Viljandi linnapea Ando Kiviberg ütles, et varem olid ametnikud eakate tasuta bussisõidu võimalusi vaagides stampides kinni. 

«Niisamuti on öeldud riigijuhtimise puhul, et ametnikud vaatavad elu läbi Exceli tabeli ning arvude taha ei osata või ei taheta näha,» rääkis ta. «Mõni aeg tagasi pidas Viljandi sotsiaalamet aga mõttetalguid, millele kaasasime noored tegusad mehed, kes on end tõestanud mitme põneva internetiprojektiga.»

Kokkusaamisest sündis uus idufirma Busmile, mis esimese suure tööna lõi spetsiaalselt Viljandi pensionäridele mobiiliäpi Sit&Go. 

«See on suurepärane idee, mis on samas väga lihtne. Tunnuslausegi ütleb, et Viljandi on loomiseks loodud linn,» lausus Kiviberg. «Nutitelefoni eakad kartma ei pea, selle õpib kiirelt selgeks. Minagi pole enam esimeses nooruses, aga ilma nutifonita oma elu ette ei kujuta.»

Mobiiliäpi loomist aitas saja tuhande euroga rahastada Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ning miljon eurot laekub toetust Euroopa Liidu fondist Innovative Public Transport ehk eesti keeles Uuenduslik Ühistransport.

«Kõige olulisem on see, et lähema aasta jooksul hakkab bussisõidu doteerimiseks laekuma raha mobiiliäpi kaudu reklaamidest,» ütles Kiviberg. «Täpsemalt ei saa ma asja uba siinkohal lahti rääkida, sest tegu on Busmile’i teraste poiste ärisaladusega. Lausa uskumatu, et keegi pole varem nii geniaalsele mõttele tulnud!»

Teenus töötab tänasest

Nagu meer ütles, rakendub tasuta bussisõit juba tänasest ja selleks pole Viljandi eakatel vaja muud kui nutitelefoni, mis töötab Androidi või iOS-i operatsioonisüsteemis. Telefoni tuleb Google Play või Apple Store’i kaudu laadida Busmile’i äpp Sit&Go. 

Ando Kiviberg nentis, et kõnealune äpp maksab sümboolsed viis eurot, kuid hiljem pensionäridel bussisõidu pärast ühtki kulutust teha ei tule.

Busmile’i looja Tanel Taksivai selgitas, et Sit&Go äppi on pensionäridel väga mugav kasutada.

«Pärast äpi allalaadimist tuleb end kasutajaks registreerida, autentides mobiil-ID või kodupanga kaudu,» lausus ta. «Hiljem on juba äärmiselt lihtne. Olles bussi jõudnud, tuleb äpp avada ja valida nimistust liin, mille bussis parasjagu sõidetakse. Ühistranspordist väljudes peab sõidu samamoodi lõpetama.»

Taksivai täiendas, et lisadena saab äpi kaudu näiteks bussijuhti laikida ning jätta sõidu ja kaassõitjate kohta kommentaare.

Linn laenutab telefone

Linnapea Ando Kiviberg märkis, et Viljandi on mõelnud ka neile eakatele, kes mingil põhjusel pole endale veel nutifoni soetanud. 

Nimelt on linnavalitsus muretsenud kolmkümmend suure ja selge ekraaniga veekindlat Samsungi nutitelefoni Galaxy S7 Edge, milles on juba tasuta bussisõidu äpp.

Sotsiaalameti kaudu saab iga Viljandi pensionär üht telefoni laenata kuni kuuks ajaks, et seejärel otsustada, kas osta endalegi selline aparaat.

Linnapea Ando Kiviberg rõhutas, et kuigi bussisõit on pensionäridele jälle tasuta, soovib linnavalitsus saada ülevaate selliste sõitude arvust ja teekondadest. Kui pensionär on tasuta bussisõidu äpi registreeritud kasutaja, aga jätab telefoni koju või unustab äppi kasutada, ootab teda trahv, mille suurus on vastavuses ilma piletita sõiduga.

Busmile’i plaanide kohaselt hakatakse tulevikus sõitmise eest raha isegi peale maksma ja aastal 2019 peaks juba pool keskmise pensionäri sissetulekust tulema bussisõidu eest. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles