Ettevõtluse arendamise ja välisturgudel konkurentsivõimeliste toodete valmistamise tähtsaim eeldus on selleks vajalike inseneride ja tehnikute ettevalmistamine. See omakorda nõuab meie kõrghariduse ja kutsehariduse arengusuundade muutmist.
Vajame konkreetset tegevuskava haridusasutuste, valitsus- ja erasektori koostöö tugevdamiseks. Kindlasti ei piisa paar korda aastas majandusministeeriumi kogunevast auväärsest kogust, kes arutab Eesti innovatsioonipoliitikat.
Peame oluliseks ettevõtlusele pikaajalise stabiilse maksukeskkonna tagamist. See annaks ettevõtjatele kindluse ja võimaldaks pikema aja peale plaane teha.
Järske muudatusi maksupoliitikas, nagu tehti eelmisel aastal elektri- ja kütuseaktsiiside tõstmisega, tuleks vältida. Nende tõttu võime kaotada tähtsad välisinvesteeringud näiteks tootmisettevõtetesse.
LOOSUNG, ET toetame ettevõtlust ja uute töökohtade loomist, ei taga reaalset tulemust. Kõik investorid, nii kodu- kui välismaised, eeldavad korralikku ja toimivat infrastruktuuri, olgu selleks siis heade maanteede võrgustik, vesi, kanalisatsioon, internet või energia. Just siin saavad riik ja ettevõtja teha koostööd, mille tulemusena luuakse uusi töökohti.
Eesti tööjõuturg on vaja ümberstruktureerida. Meie riik vajab eeskätt tootvat majandust ning seda tagavat mõtte- ja kätejõudu. Kõike seda vahest rohkem tootval tööl kui avalikus sektoris. Tööjõuturu tootlikkuse kasv peab märgatavalt tõusma.
Uusi väljakutseid vajab ka hariduspoliitika. Üks tähtis küsimus on, kas me vajame doktorite, magistrite ja bakalaureuste armeed, unustades seejuures kutsehariduse.
Riigi toimimiseks on vaja ka juuksureid, ehitajaid, lukkseppi, remondimehi ja paljude teiste hädatarvilike ametite esindajaid. Neid koolitavatesse teadus- ja haridusasutustesse tuleb vajalikus mahus investeerida. Praegu paistavad paraku paljudes kohtades silma selged puudused.