Eelmised Leedu autovargad lõpetasid maffiana tegutsemise eest trellide taga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marko Suurmägi
Copy
Leedu autovaraste skeem on juba aastaid olnud sarnane. Öösel võetakse auto ning eesmärk on selega võimalikult kiiresti üle riigipiiri pääseda. Politsei eest tuleb igal juhul põgeneda.
Leedu autovaraste skeem on juba aastaid olnud sarnane. Öösel võetakse auto ning eesmärk on selega võimalikult kiiresti üle riigipiiri pääseda. Politsei eest tuleb igal juhul põgeneda. Foto: Marko Saarm

Leedulastest autovargad on Eesti autoomanikke aastaid hirmu all hoidnud ning uusi ja kalleid sõidukeid ära viinud ka Viljandimaalt. Just 2009. aasta septembris Viljandist Suur-Kaare tänavalt ärandatud Honda Accordiga juhtunu andis kolme Balti riigi kohtutele võimaluse korraga 20 varast vangi saata.

2009. aasta 10. septembril ärandati korraga nii Tartust kui Viljandist Honda CRV. Järgmisel hommikul leiti Suur-Kaare tänavalt kaduma jäänud auto Lätist Salacgriva lähedalt ning tabati ka varas. See juhtum andis politseile esimest korda juhtlõnga, et Leedu autovargad tegutsevad Eestis organiseeritult.

2013. aasta juulis mõisteti sama juhtumiga seonduvalt Tartus süüdi neli Eestist tabatud Leedu meest, kes aasta jooksul olid varastanud 19 autot ja 15 neist ka maha müünud. Kolm autot viidi ära Viljandist.

2011. aasta 23. novembri ööl viidi Männimäelt 8800 eurot väärt Toyota Corolla. See auto leiti järgmisel päeval Kaunase lähedalt kraavist. 15. detsembril olid vargad tagasi ja viisid Riia maanteelt ära korraga kaks Toyota Corollat, mille väärtus oli 8300 ja 7900 eurot.

Vargad rääkisid kohtule, et nende tegevus oli organiseeritud ehk kohale sõideti mitmekesi ja autod olid juba enne välja valitud. Seejärel murdsid nad autodesse sisse, käivitasid ja toimetasid saateautoga Leetu. Mehed mõisteti süüdi kuritegevuslikku rühma ehk maffiasse kuulumise eest.

Varaste arsenali kuulusid kallid tööriistad, mida kasutati autode avamiseks ja signalisatsiooni mahavõtmiseks. Ärandamata jäid vaid autod, millele oli paigaldatud lisaturvasüsteeme. Näiteks neil meestel, kes 2013. aasta juulis süüdi mõisteti, tuli ette vähemalt seitse juhtumit, kus nad pääsesid küll autosse, kuid ei suutnud seda käivitada.

Vargad kasutasid omavahel suhtlemiseks raadiosaatjaid või ühekordseks kasutamiseks ostetud telefone. Oli kokku lepitud, et vähimagi ohu ilmnedes tuli vargus pooleli jätta ja põgeneda, kui aga auto oli juba käes, tuli püüda iga hinna eest üle riigipiiri jõuda.

Kokku suutis 25 vargast koosnenud rühm Eestist ja Lätist Eesti Ekspressi andmetel varastada 40 Honda CR-V-d, 14 Honda Civicut, 11 Honda Accordi, kümmme Volkswagen Passatit, seitse Volkswagen Sharani, neli Toyota Corollat ja kolm Audi A4.

Kõigile Eestis kohtu alla antud varastele määrati nelja aasta pikkune vangistus ja Eestisse naasmise keeld viieks aastaks. Lisaks peavad mehed tasuma sadadesse tuhandetesse eurodesse ulatuvaid kahjunõudeid.

Tagasi üles