Siller Auto kavandab uut esindust

Hans Väre
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: «Sakala»

Kaheksa aasta eest Viljandis Uuelt tänavalt Suur-Kaarde kolinud Siller Auto kavatseb taas asukohta vahetada ja on algatanud Tallinna tänav 99-a krundi detailplaneeringu.

Siller Auto juhataja Ervin Juht tõdes, et sobivat kohta on firma luuranud juba paar aastat ja kavatseb nüüd, mil see on leitud, arengus sammu edasi astuda.

Juhi sõnul tuleneb vajadus uuesti asupaika vahetada eelkõige sellest, et autotootjad seavad esindustele järjest rangemaid nõudmisi, mida praeguses keskuses pole võimalik täita. Näiteks peab salong asuma käidavas kohas, ent Paalalinna servas tegutseva Siller Auto kohta seda öelda ei saa.

Tõsi küll, ka Tallinna tänava lõpus paiknev 6516-ruutmeetrine krunt on linna piiril, kuid asub ikkagi peatänava ääres logistiliselt sobivas kohas ning teiste autofirmade lähedal.

Juht kinnitas, et sel ega järgmisel aastal ettevõte veel nõuete täitmisega kimpu ei jää, küll aga on kolimine hädavajalik kaugemat tulevikku silmas pidades.  

Suurus on sama, kuid ruumi rohkem

Praegu seisab Siller Auto maatükil tühi betoonpaneelidest ja silikaatkividest ladu. Seda lammutama ei hakata, kuid tulevasest keskusest moodustab vana ehitis vaid kolmandiku ja selle väljanägemine muutub täielikult.

Millise arhitektuurilise lahenduse kompleks saab, selgub jaanuaris algava projekteerimise käigus. Pinda tuleb veidi rohkem kui paar tuhat ruutmeetrit — umbes sama palju kui praeguses kohas. Ometi peaks autofirmal olema uues kodus ruumi lahedamalt, sest 2002. aastal Suur-Kaare tänavale rajatud hoonet on laiendatud juurdeehitise abil ja sealne ruumikasutus pole seetõttu kõige parem.

Tallinna ja Leola tänava lõpp on viimaste aastate jooksul varemgi kinnisvaraarendajate tähelepanu pälvinud ning pikka aega jõude seisnud piirkonda kerkis buumi järellainetuses kolm avarat ärikeskust. Paraku on nii Home Gallery ja Day Offi rajanud Leviehitus kui hiiglasliku Unistar Ärimaja püsti pannud Unistar-Auto pankrotti läinud ning suur osa äripinda seisab kasutamata.

Ervin Juhi arvates ei tohiks Unistari fiasko Siller Autol rahastaja leidmisel takistuseks saada.

«Me nii grandioosset kui Unistar ei tee,» toonitas Juht. «Ehitame küll hea keskuse, aga jääme nii suuruse kui raha asjus maa peale.»

Vana keskus läheb müüki

Silleri tulevase naabri, aktsiaseltsi Rael juhatuse liige Raul Alliksaar peab 2000-ruutmeetrist autokeskust Viljandi kohta siiski kogukaks. Arenduse edukus sõltub tema meelest suuresti sellest, kuidas seda rahastatakse.

Alliksaar, kes tegeleb lisaks autoärile kinnisvaraga, meenutas, et Unistaril oli pangalaenu osa investeeringus väga suur ja samasugust skeemi kasutades ei suudaks ka Siller Auto keskus ennast ära majandada.

«Arvestades, et Viljandi turg pigem kahaneb kui kasvab, siin 20 miljoni kroonist pangalaenu tagasi ei maksa,» nentis Raul Alliksaar. Tema sõnul on uute autode müük kõige sügavamast punktist küll natuke ülespoole roninud, kuid müüginumbrid püsivad endiselt väiksemad kui 2000. aastast saadik harjutud.

Ehkki ehituse maksumus pole veel teada, kinnitas Ervin Juht, et 20 miljonit laenata Siller Autol vaja pole. Kulusid aitab tema jutu järgi kokku hoida see, et krundil on kommunikatsioonid ja vana hoonekarp juba olemas. Ühtlasi loodab ettevõte rahastada ehitust osaliselt praeguse keskuse müügiga.

«Keegi, olgu ta siis õmblusfirma või autoremonditöökoda, saab väga hea maja,» kiitis Ervin Juht Suur-Kaare tänava hoonet. «Nii väikses linnas pole meil ju mõtet kahel kohal jätkata.»

Plaani järgi algavad ehitustööd tuleval aastal, kuid Juht ei uskunud, et ettevõte jõuab enne 2012. aastat uude kohta kolida.

Siller Auto jätkab ka Tallinna tänaval Citroëni, Suzuki, Seati, Hyundai ja Isuzu esindamist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles